نسخه بتای سیستم عامل هارمونی هواوی ۲۸ آذرماه عرضه می‌شود

به نقل از فارنت

دکتر ونگ، مدیر بخش نرم‌افزار هواوی اعلام کرد افراد فعال در هواوی در تلاش‌اند تا با سیستم عامل هارمونی یک اکوسیستم جدید را به دنیای تکنولوژی وارد کند. وی همچنین اعلام کرده نسخه بتای عمومی سیستم عامل هارمونی در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی و در ماه آوریل عرضه خواهد شد.

ونگ چنگلو اعلام کرده که نسخه بتای پلتفرم متن باز هارمونی بیست و هشتم آذر ماه امسال در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و اولین دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل نیز احتمالا در دوماهه اول سال ۲۰۲۱ یعنی ماه‌های ژانویه و فوریه در دسترس خواهند بود..

این مدیر هواوی همچنین به این نکته اشاره کرد که ۹۰ درصد گوشی‌های این شرکت آماده دریافت Harmony OS هستند.

تولد هارمونی در میان جنگ تجاری چین و ایالات متحده
رویکرد واشنگتن نسبت به شرکت هواوی در ماه‌های گذشته و کمی تغییر کرده و به شرکت‌های زیادی اجازه همکاری محدود با هواوی را داده است.

این احتمال وجود دارد که ایالات متحده اجازه فعالیت و همکاری گوگل و را با هواوی بدهد اما با توجه به جدی بودن هواوی در مسیر توسعه و ساخت سیستم عامل انحصاری خود، به نظر نمی‌رسد حتی در صورت موافقت آمریکا با همکاری گوگل و هواوی این شرکت چینی دست از توسعه سیستم عامل هارمونی بر دارد.

به وجود آمدن یک رقیب جدید برای اندروید می‌تواند به پیشرفت این سیستم عامل نیز کمک زیادی کند و البته سهم اندروید را از دنیای گوشی‌های هوشمند کم کند.

سیستم‌عامل هارمونی از نظر استراتژیک اهمیت بالایی برای هواوی دارد. این پروژه می‌تواند سپری دربرابر تحریم‌های هواوی علیه این شرکت باشد.

آمریکا در حال حاضر امکان همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی را از بین برده و تنها به دلیل متن‌باز بودن اندروید، هواوی می‌تواند کماکان از این سیستم‌عامل استفاده کند. هارمونی می‌تواند در صورتی که این روال تغییر کرد جایگزینی هرچند نه‌چندان عالی برای اندروید باشد.

سال سخت هواوی
طبق آمار به دلیل محرومیت هواوی از سرویس‌های گوگل آمار فروش گوشی‌های این شرکت افت قابل توجهی را در سال ۲۰۲۰ تجربه کرده است.

هواوی باید همچنین نیاز‌های بازار و مشتریان را نیز برای سال آینده به خوبی در نظر بگیرد. پس از سال‌ها حکمرانی اندروید و iOS بر دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شدن به یک سیستم عامل نوپا می‌تواند برای بسیاری از کاربران فعلی اندروید و iOS ترسناک باشد.

تحریم‌های ایالات متحده نیز تاثیری منفی بر روی فروش محصولات هواوی گذاشته و کاربران اندرویدی که به اکوسیستم گوگل و سرویس‌های این شرکت عادت کرده بودند ممکن است به راحتی HMS را نپذیرند.

هواوی بدون شک سال سختی را در پیش خواهد داشت. از یک طرف باید با تحریم‌های ایالات متحده سروکله بزند و از طرفی دیگر باید امیدوار باشد که کاربران از سیستم عامل هارمونی و سرویس‌های موبایلی هواوی استقبال کنند و بتواند فروش گوشی‌های خود را تضمین کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی سهم هواوی از بازار افت شدیدی داشت و دیگر شرکت‌های چینی مانند شیائومی توانستند با استفاده از این فرصت سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را در دست بگیرند. باید دید سال آینده میلادی چگونه برای هواوی رقم خواهد خورد.

منبع: gsmarena

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *