مقاومت بالای آیپد پرو M1 در برابر خراش، فشار و حرارت

در حال حاضر، تبلت جدید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل که از پردازنده M1 بهره می‌برد، عنوان بهترین تبلت ساخت مهندسان اپل را در بازار به دوش می‌کشد و از بسیاری نمونه‌های موجود نیز یک سروگردن بالاتر است.

این تبلت علاوه بر توان پردازشی بالا و سرعت عملکردی مثال‌زدنی، از نمایشگر لیکویید رتینا XDR با فناوری مینی LED برخوردار است و این ویژگی‌ها، محصول جدید اپل را در کانون توجهات قرار داده است.

حال شاید این سوال در ذهن علاقه‌مندان به وجود آید که جدای از قابلیت‌ها و مشخصات فنی، مقاومت و دوام این محصول جدید در برابر خط و خش، حرارت و خم شدن چقدر است؟ خوشبختانه اخیرا یکی از کاربران یوتیوب با نام کاربری JerryRigEverything، سرسختی آیپدپرو M1 اپل را تست کرده است.

برای این منظور، او ابتدا مقاومت نمایشگر را در برابر خراش می‌سنجد و خراش سطح ۶ را به آن وارد می‌کند. سپس، شدت خراش را افزایش می‌دهد از سطح ۷ برای سنجش دوام نمایشگر در برابر آسیب‌های ناشی از این میزان فشار کمک می‌گیرد. نتیجه نشان داد که آیپد پرو توانسته نمره قبولی را در تست خراش از آن خود کند.

در تست بعدی، از حرارت برای پی بردن به مقاومت نمایشگر این تبلت استفاده می‌شود. قسمتی از نمایشگر که حرارت دیده، سیاه می‌شود اما با دور کردن منبع حرارت، دوباره به حالت قبل برمی‌گردد و مثل روز اول کار می‌کند.

و در پایان، تست خم شدن روی این آیپد پرو پیاده می‌شود. همانطور که می‌دانید، ضخامت بدنه آیپد پرو جدید اپل حدود نیم میلیمتر بیشتری از ضخامت مدل قبلی است و به همین دلیل، مقاومت بیشتری را در برابر خم شدن و شکستن از خود نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *