معرفی بهترین کیف پول‌ های بیت کوین از زبان کوین نیک

 قبل از خرید بیت‌کوین لازم است برای نگه‌داری آن فکری کنیم؛ درغیراین‌صورت جایی برای حفظ و حراست از این دارایی دیجیتال ارزشمند نخواهیم داشت. یافتن بهترین گزینه نیازمند راهکاری است که باید به آن بیندیشیم و متناسب با نیازمان بهترین را انتخاب کنیم.

کیف‌پول بیت‌کوین چیست؟

کیف‌پول بیت‌کوین (Bitcoin  Wallet) ابزاری است که امکان دریافت، ارسال و ذخیره حجم زیادی از بیت‌کوین را با روش‌های مختلف برای افراد فراهم می‌کند. هر کیف‌پول شامل اطلاعت «کلید خصوصی» است که برای شناسایی و امکان مبادله بیت‌کوین‌ها ضروری است. هر فردی که کلید عمومی و خصوصی بیت‌ کوین‌ها را در اختیار داشته باشد، مالک آن محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، حفظ و نگه‌داری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیت‌کوین این امکان را فراهم آورده که تمام و کمال روی دارایی خود تسلط داشته باشید و درمقابل، حفظ و نگه‌داری آن هم برعهده‌ی شما خواهد بود. انتخاب کیف‌پول مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل این فرایند است. مهم‌ترین چیزی که در کیف‌پول خود نگه‌داری می‌کنید، کلید خصوصی بیت‌کوین شما است. کلید اصطلاحی است که برای کدهایی به‌کار می‌رود که به‌کمک آن می‌توانید بیت‌کوین‌های خود را جا‌به‌جا کنید یا بفروشید. همچنین، بررسی تراز حساب شما از این طریق امکان‌پذیر است.

انواع کیف‌پول کدام است؟

برای آنکه از شرّ مجرمان سایبری در امان باشید، باید کیف‌پول مناسب انتخاب کنید. هرچه شناخت شما از کیف‌پول‌ها بیشتر باشد، تصمیم بهتری می‌گیرید. کیف‌پول بیت‌کوین را به شیوه‌‌های مختلف می‌توان دسته‌بندی کرد. برخی از این تقسیم‌بندی‌ها عبارت‌اند از:

کیف‌پول سرد و گرم

در دسته‌بندی کلی کیف‌پول‌ها به دو دسته‌ی کیف‌پول گرم و سرد تقسیم‌بندی می‌شوند. هردو این کیف‌پول‌ها برای نگه‌داری ارزهای رمزنگاری‌شده به‌کار می‌روند؛ اما مکانیسم حفظ و نگه‌داری آن‌ها متفاوت است. کیف‌پول‌های داغ به این مفهوم هستند که از محیط آنلاین برای حفظ و نگه‌داری بیت‌کوین استفاده می‌کنند. کیف‌پول‌های ios، اندروید و دسکتاپ برخی از متداول‌ترین کیف‌پول‌های داغ هستند. کیف‌پول‌های سرد هم از محیط آفلاین برای نگه‌داری دارایی‌های ارزشمند دیجیتال شما استفاده می‌کنند و کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی در این دسته از کیف‌‌ها قرار می‌گیرند.

 کیف‌پول سخت‌افزاری

این کیف‌پول‌ها از وسیله‌ای الکترونیکی برای حفظ و نگه‌داری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. برای مبادله‌ی ارزهای دیجیتال از این کیف‌پول‌ها باید آن را به کامپیوتر یا تلفن‌همراه یا هر وسیله‌ی دیگر قابل‌اتصال به اینترنت متصل و برای مبادله استفاده کرد. به‌دلیل آفلاین‌بودن این کیف‌پول، تا وقتی به اینترنت متصل نشده‌اید، می‌توانید از امنیت آن اطمینان داشته باشید. استفاده از این کیف‌پول‌ها برای افرادی بسیار ساده است که از تکنولوژی هم سر درنمی‌آورند. برای افرادی که می‌خواهند بیت‌کوین خود را طولانی‌مدت «هودل» کنند و امنیت برایشان اهمیت زیادی دارد، این کیف‌پول‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند.

کوین نیک

کیف‌پول دسکتاپ

این کیف‌پول‌ها را دانلود و روی دسکتاپ نصب می‌‌کنند. حریم خصوصی در این کیف‌پول به‌خوبی رعایت شده و برای افرادی کاربردی است که به امنیت اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید پس از نصب این کیف‌پول‌ها روی دسکتاپ خود کلید خصوصی‌تان را در هارد ذخیره کنید. اطلاعاتی که روی هارد ذخیره می‌شود، از اطلاعاتی که در فضای آنلاین ذخیره می‌شوند، بسیار سخت‌تر سرقت می‌شود. اگر در حوزه‌ی کامپیوتر متخصص هستید و سیستمی باکیفیت دراختیار دارید، کیف‌پول دسکتاپ می‌تواند برایتان گزینه‌ی بسیار مناسب باشد.

کیف‌پول تحت‌وب

کیف‌پول تحت‌وب اطلاعات کلید خصوصی شما را در سرور‌های شرکت توسعه‌دهنده ذخیره می‌کند. این سرورها همیشه آنلاین هستند و افراد متخصص دیگر از آن نگه‌داری می‌کنند. بعضی از این کیف‌ها این قابلیت را دارند که با کیف‌پول موبایل و دسکتاپ لینک شوند و آدرس‌های عمومی شما را روی دستگاه‌های شخصی‌تان تکرار و منتشر کنند. یکی از مزایای این کیف‌پول‌ها آن است که هر جایی و روی هر دستگاهی که بخواهید، می‌توانید به اینترنت متصل شوید و به اطلاعات کیف‌پول خود دسترسی داشته باشید.

کیف‌پول موبایل

افرادی‌که به‌صورت روزانه از بیت‌کوین برای خرید و انتقال وجه و تبادل استفاده می‌کنند، باید کیف‌پولی دراختیار داشته باشند که قابل‌حمل و همیشه دردسترسشان باشد. کیف‌پول موبایلی برای این افراد بهترین گزینه است. این کیف‌پول نرم‌افزاری است که روی گوشی شما نصب می‌شود و با استفاده از تکنولوژی (NFC (Near-Field Communication فقط با قراردادن گوشی روی دستگاه مقابل، بدون فاش‌کردن هرگونه اطلاعاتی تراکنش‌ها را انجام می‌دهد. این کیف‌پول‌ها به حمله‌ی هکرها حساس هستند و اگر تلفن‌همراه شما به‌دست افراد سودجو بیفتد، می‌توانند بیت‌کوین‌های شما را بدزدند. امروزه نرم‌افزارهای متعددی برای این منظور طراحی و اجرا شده که می‌توانید با تحقیق و بررسی نرم‌افزار دلخواهتان را انتخاب کنید.

کیف‌پول بیت‌کوین کاغذی 

برای افرادی که دوست دارند همه‌چیز را زیرنظر داشته باشند، کیف‌پول کاغذی بهترین گزینه است. این کیف‌پول آفلاین خصوصیات منحصر‌به‌فردی دارد که آن را در گروهی مجزا از کیف‌پول‌ها قرار می‌دهد. کیف‌پول کاغذی ازجمله کیف‌پول‌های سرد به‌حساب می‌آید که بسیار ایمن است. کلید عمومی و خصوصی شما در برگه‌ای چاپ می‌شود که نگه‌داری از آن به‌عهده‌ی شما است و از‌دست‌رفتن این کیف‌پول به هر روشی مثل خیس یا پاره‌شدن و حتی سرقت به‌معنی از‌‌دست‌رفتن بیت‌کوین خواهد بود.

معمولا افراد چند نسخه از این کیف‌پول را چاپ می‌کنند و آن را در بسته‌بندی‌های ضدآب در چند جای مخفی مختلف نگه‌داری می‌کنند. شاید برای عاشقان فناوری این روش قدیمی و غیرمعقول به‌نظر برسد و دوست داشته باشند از انواع روش‌های گرم یا آنلاین برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند.

 چرا باید از کیف‌پول بیت‌کوین استفاده کنیم؟

ازنظر امنیتی درست نیست بیت‌کوین خودمان را برای مدت طولانی در کیف‌پول اکسچنج قرار دهیم؛ چراکه کنترلی روی صرافی ارزدیجیتال خود نداریم؛ ازاین‌رو، جای مناسبی برای نگه‌داری سرمایه ما نیست. این در حالی است که کنترل کیف‌پول به‌صورت تمام و کمال دراختیار شما قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد درلحظه و هرطور بخواهید، از بیت‌کوین استفاده کنید؛ به‌همین‌دلیل، استفاده از کیف‌پول گزینه‌ای منطقی و به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.

کوین نیک

بهترین کیف‌پول بیت‌کوین کدام است؟

برخی کیف‌پول کوین بیس (Coinbase) را بهترین کیف‌پول حال حاضر دنیا می‌دانند و برخی دیگر Trezor را. در‌این‌میان، عده‌ای معتقدند Electrum بهترین کیف‌پول دسکتاپ است یا Blockchain.info بهترین خدمات را دراختیار علاقه‌مندان به کیف‌پول آنلاین قرار می‌دهد. شاید بهترین کیف‌پول برای خریدوفروش Robinhood باشد و بهترین گزینه برای استفاده با دسکتاپ Exodus باشد؛ اما تنها شخصی که می‌تواند تشخیص دهد بهترین کیف‌پول کدام است، خودتان هستید. هرکدام از ما نیاز‌های متفاوتی داریم که هنگام انتخاب کیف‌پول بیت‌کوین باید آن‌ها را در نظر بگیریم و برمبنای مجموعه‌ی نیازها و توانایی مالی و قابلیت‌های کیف‌پول‌های موجود انتخاب کنیم.

مهم‌ترین نکات امنیتی که هنگام استفاده از کیف‌پول باید رعایت کنیم

  • هیچ‌گاه تمام تخم‌‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید. منظور این است که همه‌ی بیت‌کوین‌های خود را در یک کیف نگذارید؛ چراکه از‌دست‌رفتن آن به‌معنی از‌دست‌دادن تمام دارایی‌ شما خواهد بود؛
  • خرید  و فروش بیت‌کوین برگشت‌ناپذیر است؛ بنابراین، همیشه هنگام ارسال و دریافت رمزارز آدرس کیف مبدأ و مقصد را یک‌بار بررسی کنید؛
  • هرگز اطلاعات کیف‌پول خودتان را دراختیار فرد غریبه نگذارید؛
  • از سطح مناسب خدمات شرکت ارائه‌کننده‌ی کیف‌پول مطمئن شوید و بررسی کنید از خدمات پشتیبانی خوبی برخوردار باشد؛
  • کیف‌پول‌هایی که از چند ارزدیجیتال پشتیبانی می‌کنند، علاوه‌بر‌اینکه به‌صرفه هستند، ایمنی بیشتری هم دارند؛
  • در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌ها و کیف‌پول‌های تقلبی مختلفی با هدف سرقت اطلاعات کاربران شکل‌ گرفته‌اند. پس قبل از هر تصمیم از اصالت کیف‌پول انتخابی خود مطمئن شوید.

 نتیجه‌گیری

ارزهای دیجیتال هرروز ارزشمند‌تر از قبل می‌شوند و این روزها بیت‌کوین به‌عنوان کالایی سرمایه‌ای و ابزاری برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. برای اینکه خرید بیت‌کوین به تجربه‌ای دلچسب تبدیل شود و خرید مطمئن را تجربه کنیم، درکنار انتخاب صرافی ارزدیجیتال مناسب باید کیف‌پول خوب و مطمئن را هم انتخاب کنیم. کوین نیک دستیار شما در دنیای ارزهای دیجیتال است و کمک می‌کند از حضور در این بازار تجربه‌ای دلچسب کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کوین نیک سر بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *