مدیر پلی‌استیشن آینده روشن واقعیت مجازی را بسیار دور می‌داند

به نقل از ایتنا

گزارش‌های به‌دست‌آمده از مدیر ارشد اجرایی بخش سرگرمی‌های تعامل گرایانه سونی حاکی از آن است که نسخه جدید هدست پلی‌استیشن واقعیت مجازی به این زودی‌ها ساخته نخواهد شد.

به نقل از engadget، سونی به دارندگان پلی‌استیشن واقعیت مجازی یک آداپتور دوربین رایگان ارائه می‌کند که می‌توان از آن روی پلی‌استیشن ۵ استفاده کرد. این خبر نشان از آن دارد که سونی قصد ندارد که به این زودی‌ها نسخه‌ای جدید از این هدست واقعیت مجازی را برای کنسول بازی جدید خود عرضه کند.

هم‌اکنون جیم رایان به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بخش سرگرمی‌های تعامل گرایانه سونی در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست تائید کرد که این کمپانی به این زودی‌ها درزمینهٔ واقعیت مجازی عرضه جدیدی نخواهد شد. البته روی سخن او به‌صورت مشخص با سخت‌افزارها نبود اما از اظهاراتش می‌توان نتیجه گرفت که زمان عرضه نسخه جدید پلی‌استیشن واقعیت مجازی کاملا نامعلوم است.

البته این معنای خالی کردن میدان واقعیت مجازی نیست. رایان به این ناشر اعلام کرد که این کمپانی بر این باور است که واقعیت مجازی در آینده جزو معنادار سرگرمی تعامل گرایانه خواهد شد اما این امر به این زودی‌ها محقق نمی‌شود. او همچنین اظهار کرد این کمپانی در پی آن است که از درس‌هایی که از نسخه اول پلی‌استیشن واقعیت مجازی گرفته است در جهت سرمایه‌گذاری روی واقعیت افزوده استفاده کند.

او در این رابطه اظهار کرد که:« فکر می‌کنم بیش از چند دقیقه با آینده واقعیت مجازی فاصله‌داریم. پلی‌استیشن به واقعیت مجازی باور دارد. سونی به واقعیت مجازی باور دارد و ما واقعا به آینده‌ای باور داریم که واقعیت مجازی در آن به جزو معنادار سرگرمی تعامل گرایانه تبدیل می‌شود.»

رایان علاوه بر این در رابطه با امیدهای سونی برای رشد اعضای مشترک پلی‌استیشن پلاس صحبت کرد. این کمپانی به مشترکان پلی‌استیشن پلاس که از پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کنند، ۲۰ عنوان برتر بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند تا آن‌ها بتوانند دوباره بازی‌های قدیمی‌تر را در اختیار داشته باشند.

رایان در رابطه با بازی‌های آینده کنسول پلی‌استیشن ۵ اعلان کرد که فناوری‌های به‌کاربرده شده در این کنسول موجب می‌شود که توسعه‌دهندگان بتوانند بازی‌های بسیار پیشرفته‌تری ایجاد کنند. او امیدوار است که تعداد بازی‌های واقع‌گرایانه با خط داستانی قوی در آینده بسیار زیاد شود زیرا پلی‌استیشن به راحتی زمینه عرضه این سری از بازی‌های پرمخاطب را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *