محققان برای کاهش آلودگی هوا طرح مانع کنار جاده ای را اجرا کردند.

به نقل از نبض فناوری موانع منحنی طراحی شده توسط محققان آلودگی را از عابر پیاده دور کرده و به جاده بازمی گرداند. محققان امپریال کالج مانع منحنی منحصر بفردی طراحی کرده اند که می تواند مردم را از اثرات مخرب آلودگی هوا محافظت کند.

با تبدیل شدن آلودگی هوا به چالش بهداشت جهانی محققان دائماً در حال کار روی راه حل های نوین برای مقابله با این مشکل قرن ۲۱ هستند. محققان در کالج امپریال لندن، از تکنیک های مدل سازی جریان هوا و اثرات سازه های منحصر به فرد کنار جاده جهت منحرف کردن ذرات از عابران پیاده استفاده می کنند.

کودکان هم به دلیل مجاورت با زمین (جایی که با گذشت زمان آلاینده های سنگین تری در آن مستقر می شوند) در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند. ساختارهای منحنی به انحراف ذرات کمک می کنند.

محققان با الهام از دیوارهای صوتی خمیده در کنار بزرگراه های آلمان و هلند دریافتند که سازه های منحنی باعث پخش شدن و بازتاب آلاینده ها به سمت جاده ها می شوند و کیفیت هوا را برای عابران پیاده بهتر می کنند.

اگرچه در اجرای این نوع سازه های شهری چالش هایی وجود دارد (مانند دید جاده) اما ارزش آن را دارد که میزان آلودگی برای عابر پیاده کم شود.

این موانع منحنی فراتر از بهتر کردن کیفیت هوا، آلودگی صوتی را کاهش می دهد و می تواند به عنوان داربستی برای افزایش زیرساخت های سبز در شهرهای بزرگ عمل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *