محبوب‌ترین کیف پول‌ ارزهای دیجیتال را بشناسید

به گزارش «نبض فناوری» کیف پول اتمیک یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول برای بهره‌گیری از قابلیت «Atomic Swaps» و تبدیل شدن به بخشی از یک اکوسیستم ارز دیجیتال ساخته شده است. این نرم‌افزار با بلاکچینِ کوین‌هایی که ذخیره می‌کنید در ارتباط است. برای مثال اگر خواستید تراکنشی را پیگیری کنید، با وارد کردن کد آن، کیف پول اطلاعات تراکنش را از بلاک چین دانلود کرده و به شما نشان می‌دهد، پس نیازی به ذخیره چنین اطلاعات حساسی روی کامپیوتر کاربر وجود ندارد. به عبارت دیگر کیف پول اتمیک یکی از کاربردی‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری برای ذخیره و نگهداری ارز‌های دیجیتال است.

از ویژگی‌های بارز این کیف پول نرم افزاری می‌توان به کارایی و سادگی آن اشاره کرد. این کیف پول به گونه‌ای طراحی شده که هر کاربری با هر سطحی از آشنایی با دنیای ارز‌های دیجیتال بتواند از آن استفاده کند. این کیف پول رایگان است، اما برخی از امکانات آن کارمزد دارد.

wallet-digital

امنیت بالا، استفاده آسان، پشتیبانی از ۳۰۰ کوین و توکن، عدم پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری، امکان خرید ارز دیجیتال در داخل خود اتمیک والت، رمزگذاری کلید‌های خصوصی و ذخیره‌سازی آن در دستگاه، سازگاری با انواع سیستم عامل‌های روز نظیر ویندوز، مک، اندروید، لینوکس و iOS از عمده ویژگی‌های کیف پول Atomic Wallet است.

کیف پول Atomic Wallet با سیستم عامل‌های ویندوز، مک OS، اوبونتو، فدورا و دبیان در دسکتاپ و اندروید و iOS در موبایل سازگار است. این والت بدون استفاده از یک صرافی متمرکز، امکان خرید رمز ارز‌هایی نظیر بیت کوین، لایت کوین و اتریوم را توسط کارت بانکی فراهم کرده است. این کیف پول همچنین یک جامعه بسیار فعال دارد.

امنیت کیف پول اتمیک والت

اولین مرحله در امنیت کیف پول اتمیک، رمز عبور تعیین شده توسط کاربر است. این پسورد برای ورود، استفاده، تائید تراکنش‌ها و مشاهده کلید‌های خصوصی کیف پول Atomic Wallet ضروری است. پس از تعیین رمزعبور، عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای برای کاربر نمایش داده می‌شود که باید حتما آن‌ها را به ترتیب نمایش داده شده روی تکه‌ای کاغذ یادداشت کرده و در جایی امنی نگه‌داری کنید. توصیه اکید ما به شما این است که در این مرحله کوتاهی نکرده و از ذخیره آن در داخل گوشی و یا هر منبع آنلاین دیگری خودداری کنید. تنها راه بازیابی کیف پول اتمیک در صورتی فراموشی پسورد یا گم شدن دستگاه، از طریق همین عبارت بازیابی است.

Atomic-Wallet

از دیگر ویژگی‌های امنیتی Atomic این است که تمام داده‌های ارسالی از دستگاه، رمزگذاری می‌شوند. اتمیک والت از هر دوی AES و TLS جهت رمزگذاری تراکنش‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، داده‌ها به هیچ وجه روی سرور‌های Atomic Wallet ذخیره نشده و این شرکت به کلید‌های خصوصی شما دسترسی ندارد.
بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ترون، بیت کوین کش و مونرو از جمله ارز‌های پشتیبانی شده در این والت می‌توان نام برد.

نحوه ساخت کیف پول اتمیک و پیدا کردن ارز‌ها

۱. برنامه اتمیک را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه، به اتمیک برید.

۲. در مرحله اول دو گزینه به شما نشان داده می‌شود. گزینه Create new wallet، برای ساخت و ایجاد یک کیف پول جدید، و گزینه Restore from backup، برای بازیابی کیف پول. برای ساخت کیف پول اتمیک روی گزینه اول یعنی Create new wallet بزنید.

۳ و ۴. انتخاب یک رمز برای کیف پول. در اینجا اتمیک از شما می‌خواهد تا یک رمز برای کیف پولتون انتخاب کنید.
توجه: به هنگام برداشت ارز از کیف پول و ارسال آن برای بقیه، این رمز از شما خواسته می‌شود.

Atomic-Wallet-1

۵. عبارت بازیابی یا Back up phrase.

توجه: عبارت بازیابی تنها راه بازیابی کیف پول است. در صورتی که برای مثال گوشی همراه شما دزدیده شود، تنها راه بازیابی و دسترسی به کیف پول همین عبارت بازیابی است.
توجه: هیچ گاه عبارت بازیابی را در اختیار بقیه قرار ندهید. در این صورت، افراد دیگر می‌توانند به راحتی کنترل کیف پول شما را در دست بگیرند.

توجه: عبارت بازیابی را در جایی امن نگداری کنید.

۶. بعد از این مراحل کیف پول شما ایجاد شده و ارز‌های پشتیبانی شده در این کیف پول به شما نشان داده می‌شود. برای پیدا کردن ارز مورد نظرتان می‌تونید از نوار جست و جوی بالا هم استفاده کنید.‌

می‌توان گفت؛ پیشرفت این ویژگی می‌تواند تحول بزرگی در بازار ارز‌های دیجیتال باشد. با استفاده از این قابلیتِ غیرمتمرکز دیگر نیازی به استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال برای مبادله‌ی کوین‌ها و توکن‌های مختلف نیست. صرافی‌ها علاوه بر متمرکز بودن، ناامن نیز هستند و به ازای هر تراکنش کارمزدی نیز از طرفین معامله کسر می‌کنند. این ویژگیِ اتمیک در صورت توسعه بیشتر، پایانی بر صرافی‌ها متمرکز خواهد بود. همچنین اتمیک رابط کاربر ساده‌ای دارد و مانند کیف پول‌های کوینومی و اکسودوس کاربرپسند است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *