محبوب‌ترین دامنه‌های اینترنتی کدام دامنه‌ها هستند؟

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تعداد دامنه‌های ثبت‌شده به بیشترین میزان خود رسیده است. دلیل این امر را تلاش برای تصاحب دامنه‌های بهتر دانسته‌اند.

بررسی‌های وریساین (Verisign)، سرویس بین‌المللی ارائه‌دهنده‌ی دامنه، نشان می‌دهد در ۶ ماه اول سال جاری میلادی، درمجموع همه‌ی دامنه‌های آنلاین مشهور، ۳۵۴.۷ میلیون نام دامنه ثبت شده است. در میان این دامنه‌ها، دات‌کام (com.) با ۱۴۲.۵ میلیون آدرس ثبت‌شده پیشتاز است و دامنه‌ی چینی cn. بالاتر از دامنه‌ی tk. در جایگاه دوم قرار دارد. دامنه‌های آلمان، بریتانیا، تایوان، هلند و روسیه هم در بین ۱۰ دامنه‌ی پرکاربرد جهان حضور دارند. در این فهرست، دامنه‌ی net. با ۱۳.۶ میلیون آدرس ثبت‌شده در رده‌ی پنجم و دامنه‌ی مشهور org. با ۱۰ میلیون آدرس ثبت‌شده در رده هفتم قرار دارد.

3695efed-41d9-4cd1-92ad-2043110a7840

این بررسی‌ها نشان می‌دهد ثبت دامنه‌‌ی آنلاین در مقایسه با سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی، ۰.۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۴ درصد است. درپایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، درمجموع ۲۳ میلیون دامنه‌ ثبت شده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی اول همین سال، ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

در بازه‌ی زمانی مذکور، در دامنه‌های com. و net. حدود ۱۰.۳ میلیون آدرس ثبت شده است. این عدد در فصل دوم سال ۲۰۱۸ حدود ۹.۶ میلیون آدرس بوده است. در این مدت، ۶.۵ میلیون آدرس روی دامنه‌هایی با فرمت جدید ثبت شده که دامنه‌های top .xyz. و site. محبوب‌ترین‌ها در این بخش بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *