مایکروسافت: ۴۱ درصد از نیروی کار در فکر استعفا هستند

نارضایتی شغلی سبب می‌شود افراد در پی تغییر موقعیت شغلی خود باشند؛ اما آمار شاخص کار مایکروسافت از عوامل جالبی پرده برمی‌دارد که در استعفای کارکنان نقش دارند.

بر اساس آمار مایکروسافت، امسال حدود ۴۱ درصد از شاغل‌ها در فکر استعفا دادن هستند و همچنین حدود ۶۴ درصد از کارکنان که کمتر از یک‌ سال سابقه‌ی اشتغال دارند، از موقعیت شغلی خود رضایت ندارند.

اکنون آمار داغی در دست داریم که نشان می‌دهد کارکنان از کارفرمای خود رضایت ندارند و امیدوار هستند شرایط تغییر کند؛ اما متأسفانه شرایط فعلی به‌زودی تغییر نخواهد کرد. نکته‌ی جالبی که در مورد شاخص کار سال ۲۰۲۱ مایکروسافت وجود دارد، این است که بینش کلی از وضعیت رضایت‌مندی کارکنان ارائه می‌کند و در واقع صدای کارکنان را به‌صورت صادقانه به گوش دیگران می‌رساند. علاوه بر این، متغیرهای جدیدی در این شاخص نقش داشته‌اند که جذابیت آن را بیشتر می‌کنند. این متغیرها مربوط به حضور بیماری ناخوانده‌ی کرونا در سال جاری هستند.

در ادامه مروری داریم بر هفت مورد از یافته‌های شاخص کار جدید:

    ساعات کاری منعطف، دورکاری و فعالیت به‌صورت نیمه‌وقت در دوران همه‌گیری کرونا نتایج رضایت‌بخشی نداشته است.

    مدیران و رهبران در حفظ ارتباط خود با کارمندان و زیردستان موفق نبوده‌اند و باید به‌طور واقع‌گرایانه این موضوع را بررسی کنند.

  •     راندمان بالای کار تصور واقع‌گرایانه‌ای نیست و بیشتر به توهم شباهت دارد و نیروی کار فرسوده است.
  •     در مورد نسل زد کمی غفلت شده است و باید توجه بیشتری به آن شود.
  •     مشاغل جمعی و مشاغلی که نیازمند ارتباطات فراوانی هستند در اثر همه‌گیری کرونا بسیار تضعیف شده‌اند.
  •     اصالت، صداقت و روراستی در روابط ارزشمند است.
  •     یافتن افراد مستعد و ماهر به لطف دورکاری بسیار آسان است.
microsoft
microsoft

آیا کارفرماها و رهبران عامل اصلی هستند که کارکنان را مجبور به ترک شغل می‌کند؟ آیا علت کاهش عمر فعالیت کارکنان در یک شرکت این است که کارفرماها به آنان فشار بسیار زیادی اعمال می‌کنند و قصد دارند نهایت استفاده را از آنان ببرند؟ بر اساس یافته‌های شاخص کار مایکروسافت، چنین استدلالی چندان صحیح به‌ نظر نمی‌رسد.

بنا بر گزارش مایکروسافت که یافته‌های شاخص کار را مورد بررسی قرار داده است، امروزه بر اساس تحقیقات، حدود ۴۱ درصد از نیروی کار فعلی در صدد ترک موقعیت شغلی خود هستند و قصد دارند تا یک سال آینده استعفا بدهند. از این میان حدود ۴۶ درصد در پی ایجاد تغییری مهم در زندگی حرفه‌ای و کاری خود هستند. طبیعتا زمانی که افراد از کار خود راضی نیستند، احتمال تجدیدنظر در موقعیت شغلی فعلی بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *