مایکروسافت نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۱ را سالانه منتشر خواهد کرد

سران مایکروسافت تأیید کرده‌اند که آپدیت‌های بزرگ به‌صورت سالانه برای سیستم‌عامل جدید این شرکت، یعنی ویندوز ۱۱ منتشر خواهد شد.

چندی پیش مایکروسافت سیستم‌عامل جایگزین ویندوز ۱۰ را معرفی کرد. ویندوز ۱۱ با پیشرفت‌های قابل ملاحظه در بخش‌های مختلف رونمایی شد و مورد استقبال گسترده‌ی کاربران و علاقه‌مندان به محصولات نرم‌افزاری ردموندی‌ها قرار گرفت. سران مایکروسافت توضیحات بسیاری در مورد سیستم‌عامل جدیدشان ارائه دادند؛ اما همچنان سؤال‌های مختلفی در مورد ویندوز ۱۱ بی‌پاسخ باقی مانده است که انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به زمان انتشار آن، پاسخ داده شوند.

یکی از پرسش‌های کاربران و علاقه‌مندان در مورد زمان انتشار آپدیت‌ و درواقع چرخه‌ی انتشار به‌روزرسانی‌ ویندوز ۱۱ است. مایکروسافت در این زمینه اطلاعاتی منتشر کرده است که بر اساس آن، ویندوز ۱۱ در کنار آپدیت‌های کوچک در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، به‌صورت سالانه آپدیت‌های بزرگ را دریافت خواهد کرد که بخش‌های مختلفی از این سیستم‌عامل را متحول خواهد ساخت.

در مقایسه با ویندوز ۱۰، تعداد آپدیت‌های بزرگ ویندوز ۱۱ کاهش خواهد یافت و به جای دو آپدیت بزرگ سالانه، تنها یک آپدیت بزرگ منتشر خواهد شد. البته چنین اقدامی می‌تواند مزایایی داشته باشد. درواقع گروه مهندسی مایکروسافت می‌تواند تمرکز بیشتری روی رفع باگ‌های احتمالی داشته باشد و به لطف زمان بیشتری که در اختیار دارد، به‌صورت عمیق‌تری روی ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ کار کند.

در مورد بازه‌ی زمانی احتمالی انتشار آپدیت‌های بزرگ ویندوز ۱۱ نیز حدس و گمان‌هایی زده می‌شود. انتظار می‌رود ویندوز ۱۱ در فصل پاییز در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد؛ به همین علت، امکان دارد آپدیت‌های بزرگ به‌صورت سالانه در بازه‌ی زمانی مشابه منتشر شود. یکی از آپدیت‌های بزرگ ویندوز ۱۰ نیز در همین بازه‌ی زمانی منتشر می‌شود.

سران مایکروسافت در مورد پشتیبانی از نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۱ نیز توضیحاتی ارائه داده‌اند؛ نسخه‌های ویندوز ۱۱ پرو، ویندوز ۱۱ پرو Education، ویندوز ۱۱ پرو ورک‌استیشن و ویندوز ۱۰ هوم از پشتیبانی نرم‌افزاری ۲۴ ماهه برخوردار خواهند بود. در طول زمان ذکرشده، برای این نسخه‌ها آپدیت‌هایی با ویژگی‌های جدید منتشر مخواهد شد و پس از اتمام ۲۴ ماه، آپدیت‌ها در پچ‌ امنیتی برای بالا بردن امنیت سیستم‌عامل خلاصه خواهند شد.

ویندوز ۱۱ اینترپرایز، ویندوز ۱۱ Education و ویندوز ۱۱ IoT اینترپرایز از پشتیبانی نرم‌افزاری ۳۶ ماهه برخوردار خواهند بود و پس از اتمام پشتیبانی سه‌ساله، آپدیت‌های آن‌ها به دریافت پچ‌ امنیتی و رفع باگ‌های احتمالی خلاصه خواهد شد. البته مایکروسافت به پشتیبانی از نسخه‌های فعلی ویندوز ۱۰ ادامه خواهد داد.

ویندوز ۱۰ پرو، ویندوز ۱۰ پرو Education، ویندوز ۱۰ پرو ورک‌استیشن و ویندوز ۱۰ هوم ۱۸ ماه دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد. مانند نسخه‌های ویندوز ۱۱، پشتیبانی نرم‌افزاری از این نسخه‌ها شامل ارائه‌ی ویژگی‌های جدید  خواهد بود تا پس از اتمام ۱۸ ماه، آپدیت‌ها به افزودن ضریب امنیتی سیستم‌عامل با ارائه‌ی پچ‌ امنیتی یا برطرف شدن باگ‌های احتمالی خلاصه شود.

اتفاقات جالبی در مورد سیستم‌عامل‌های مایکروسافت رخ داده است. در گزارشی آمده که شخصی توانسته است با نصب ویندوز ۱۱ روی یک گوشی هوشمند، بازی‌ کرایسیس را اجرا کند. با آمدن نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ انتظار می‌رود اتفاقات جالبی رقم بخورد؛ به‌خصوص که ویندوز ۱۱ قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است.

نظر شما در مورد آینده‌ی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ چیست؟ حدس می‌زنید چه قابلیت‌هایی برای سیستم‌عامل جدید مایکروسافت منتشر شود و آیا نسخه‌ای از آن را در گوشی‌های هوشمند خواهیم دید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *