قابلیت‌های جدیدی برای مرورگر اج در راه هستند

مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی برای مرورگر اج در نظر گرفته است که تا چند ماه آینده به آن اضافه خواهند شد. این قابلیت‌ها تب‌های گروهی و قابلیت بهبودیافته تصویر‌در‌تصویر را شامل می‌شوند.

مایکروسافت فهرست قابلیت‌های جدیدی را به‌روزرسانی کرده است  که در ماه‌های آینده برای مرورگر اج از راه می‌رسند. این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

باکس نوشته‌ی بدون شکل (Free Foem) در مدارک PDF: این قابلیت در نسخه ۹۴ مرورگر اج پیاده‌سازی می‌شود و به کاربر کمک می‌کند برای پر‌کردن فرم‌ها و نوشتن نوت، به مدارک PDF باکس نوشته بدون شکل اضافه کند.

اجرای وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده (PWA) به‌جای مرورگر در زمان اجرای لینک‌های URL: این قابلیت در نسخه ۹۷ مایکروسافت اج پیاده‌سازی می‌شود و کاربر می‌تواند به‌جای بالاآمدن مرورگر به‌صورت بومی در زمان اجرای لینک‌ها، مرورگر را در وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده اجرا کند.

تب‌های گروهی: قابلیت دسته‌بندی‌کردن تب‌ها در گروه‌های تعریف‌شده در نسخه ۹۳ مرورگر اج قرار می‌گیرد.

تاریخچه قیمت‌ها در زمان خرید: این ویژگی به کاربر کمک می‌کند در زمان خرید، از تاریخچه قیمت کالا در آمازون و ۹ خرده‌فروشی آنلاین دیگر مطلع شود و بر‌همین‌اساس بهترین تصمیم‌گیری را درباره زمان خرید کالا کند.

اضافه‌شدن امکان سایت‌دهی به Collections: از نسخه ۹۵ اج امکان پشتیبانی از فهرست خواندنی‌ها و سایت‌دهی به قابلیت Collections اضافه می‌شود که به‌ویژه برای محققان و دانش‌آموزان کاربردی خواهد بود.

پشتیبانی از انعطاف بیشتر در زمان راه‌اندازی اج: از نسخه ۹۴ اج کاربران می‌توانند در زمان راه‌اندازی اج، انعطاف بیشتری برای انتخاب تنظیمات Policy داشته باشند. امکان انتخاب صفحه آغازین و اضافه‌کردن یا حذف صفحات اضافی و اجرای قابلیت Continue where you left off هم‌زمان با اجرای مجموعه صفحاتی وجود خواهد داشت که در بخش Policy تعیین شده بودند.

تصویردرتصویر (PiP) ویدیویی با استفاده از تولبار شناور: امکان واردشدن به قابلیت تصویردرتصویر از نسخه ۹۳ اج آسان‌تر می‌شود در زمان عبور ماوس کاربر از روی ویدئویی پشتیبانی‌شده، نوارابزاری ظاهر می‌شود که امکان تماشای آن را در پنجره تصویر‌در‌تصویر فراهم می‌کند.

هایلایت‌کردن بدون شکل (Free Form) در فایل‌های PDF: تجربه مشاهده و علامت‌گذاری فایل‌های PDF با اضافه‌شدن قابلیت هایلایت‌کردن بدون شکل در نسخه ۹۴ اج آسان‌تر می‌شود.

نمایش اعلان‌های PWA به همراه اسم وب اپلیکیشن: از نسخه ۹۴ اج اعلان‌های وب‌اپلیکیشن‌های پیشرو به‌جای اینکه با نام اج نمایش داده شوند، اسم وب اپ را نشان خواهند داد.

مخفی‌کردن نوار عنوان در زمان استفاده از تب‌های عمودی: با رفتن به قسمت edge://settings/appearance و از بخش Customize Toolbar می‌توان در زمان کار با حالت تب‌های عمودی، نوار عنوان مرورگر را حذف کرد. این قابلیت از نسخه ۹۳ به اج اضافه می‌شود.

ترجمه خودکار برای زبان‌های ناشناخته: از نسخه ۹۴ اج در زمان مشاهده صفحاتی که کاربر زبان آن‌ها را با عنوان «شناخته‌شده» فهرست نکرده، محتویات صفحه به‌صورت خودکار برای او ترجمه خواهند شد. البته امکان بازگشت به زبان اصلی صفحه نیز وجود خواهد داشت.

تنظیمات اولیه در اج: اضافه‌شدن بخش Initial Preferences به مایکروسافت اج از نسخه ۹۳ آغاز کار با این مرورگر را آسان‌تر می‌کند.

انتقال آسان‌تر از اج مدرن به حالت اینترنت اکسپلورر: از نسخه ۹۵ اج انتقال بین حالت اج مدرن و مد اینترنت اکسپلورر آسان‌تر و داده‌های مرتبط به‌راحتی بین این دو حالت جابه‌جا می‌شود.

امنیت بیشتر در زمان سرزدن به سایت‌هایی مشابه یوتیوب: کاربرانی که از Microsoft Family Safety برای فیلترکردن محتوا استفاده می‌کنند، به‌زودی بهبودهایی در این قابلیت شاهد خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *