عذرخواهی گوگل بابت قطعی سرویس هایش در روز گذشته

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

عصر روز گذشته به طور ناگهانی سرویس‌های بزرگ گوگل نظیر گوگل مپ، جیمیل، یوتیوب، گوگل پی، گوگل داک، گوگل هوم و گوگل درایو به طور غیرمنتظره‌ای از دسترسی کاربران خارج شد. اما پس از مدتی شرکت گوگل اعلام کرد از این موضوع آگاهی داشته و در حال برطرف کردن مشکل است.

قطع شدن این سرویس‌ها حدود ۴۵ دقیقه طول کشید و باعث شد کسب و کار‌های زیادی با ضرر مواجه شوند به همین دلیل گوگل از تمامی افرادی که در این چند دقیقه متضرر شدند عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد این مشکل در آینده تکرار نشود.

این قطعی چند ساعته باعث افت جزئی شرکت مادر Alphabet در زمانی کمتر از یک ساعت هم شد. بر اساس اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کردند این قطعی در کشور‌های آمریکا، کانادا، هند، آفرقای جنوبی، آمریکای مرکزی و جنوبی، استرالیا و چند کشور آسیایی اتفاق افتاد.

 

دلیل از دسترس خارج شدن سرویس های گوگل
اما بر اساس اطلاعیه شرکت گوگل، اختلالی که باعث شده سرویس‌های این شرکت از دسترس خارج شوند به داشبورد گوگل که شامل بخش‌ احراز هویت کاربران می‌شود مربوط بوده و کاربران به دلیل عدم امکان احراز هویت، توانایی ورود به سرویس‌های این شرکت را نداشتند.

گفتنی است؛ گوگل اعلام کرد که دسترسی تمامی کاربران این شرکت به سرویس‌های قطع شده به طور مجدد فراهم شده است و کاربران می‌توانند بدون نگرانی از سرویس مورد نظر خود استفاده کنند. در حال حاضر سرویس یوتیوب دارای بیش از ۲ میلیارد کاربر و سرویس جیمیل نیز دارای ۱.۵ میلیارد کاربر بوده و همین موضوع سبب پایین آمدن سهام گوگل در چند دقیقه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *