شایعه: آیفون ۱۳ احتمالا از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد

گفته می‌شود آیفون ۱۳ احتمالا از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد و ظاهراً اپل آداپتورهای جدید را در پاییز امسال در دسترس خریداران قرار خواهد داد.

به گزارش اپل‌اینسایدر، اپل احتمالا با توجه به افزایش حجم باتری‌های سری آیفون ۱۳، پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است و قصد دارد آداپتورهای جدید ۲۵ واتی را در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ارائه بدهد. در حال حاضر می‌توان آیفون ۱۲ را با شارژر ۲۰ واتی یا حتی بیشتر شارژ کرد؛ اما حتی اگر کاربران از آداپتور قدرتمندتری استفاده کنند، آیفون فقط تا ۲۰ وات سرعت شارژ را پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندرویدی مانند گلکسی S21 از شارژ سریع ۲۵ وات یا بیشتر پشتیبانی می‌کنند.

گفته می‌شود آداپتور ۲۵ واتی اپل در مقایسه با نمونه‌های ۲۰ واتی تغییری چشمگیر در سرعت شارژ روزمره برای کاربران ایجاد نمی‌کند. آداپتور برق ۲۰ وات فعلی اپل با قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رسد و احتمالا نسخه جدیدتر همین برچسب قیمتی را حفظ خواهد کرد. اعتقاد بر این است که پشتیبانی از سرعت شارژ سریع‌تر هم‌سو با افزایش ظرفیت باتری برای هر یک از مدل‌های آیفون ۱۳ است که به‌منظور پشتیبانی از محتوای ۱۲۰ هرتز و قابلیت نمایشگر همیشه روشن در نظر گرفته شده.

اپل مدت‌ها است در حال آزمایش فناوری‌های مرتبط با شارژ سیمی و شارژ بی‌سیم با خروجی بالا بوده؛ اما تاکنون از ارائه آن‌ها خودداری کرده است. برای مثال، کوپرتینویی‌ها چند سال پیش PowerbyProxi را خریداری کردند. شرکت یادشده سیستمی ارائه می‌دهد که به لطف آن، می‌توان ۱۰۰ وات برق را به‌صورت بی‌سیم با کویل ۶۵ میلی‌متری منتقل کرد. پاوربای‌پروکسی که توسط کارآفرینی به نام فادی مشریکی در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، قبل از خریده شدن توسط اپل، بخشی از پروژه دانشگاه اوکلند محسوب می‌شد.

شرکت یادشده برای توسعه سیستم‌های شارژ بی‌سیم بر اساس استاندارد Qi، کنسرسیوم برق بی‌سیم، اعتبار بین‌المللی به‌ دست‌ آورده است. مهم‌ترین محصول این شرکت، پلتفرم Proxi-Module است که یک سیستم انتقال انرژی بی‌سیم ماژولار با قدرت بالا محسوب می‌شود و با استفاده از کویل ۶۵ میلی‌متری که با کارایی ۹۱ درصدی کار می‌کند، می‌تواند ۱۰۰ وات نیرو را به ربات‌های انبار، تجهیزات پزشکی و سایر ماشین‌آلات مجهز به باتری تحویل بدهد. در این سیستم، طراحی شاسی ماژولار ضد آب، امکان ارائه اتصال انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند؛ درحالی‌که مدارهای داخلی از تشخیص جسم خارجی، جفت شدن دینامیک و سایر ویژگی‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود مدل‌های سری آیفون ۱۳ در مقایسه با گوشی‌های سال گذشته اپل تغییرات و بهبودهای جزئی را شامل شوند. اعتقاد بر این است که مدل‌های پرو احتمالا از نمایشگر کاملا جدید مبتنی بر فناوری اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) بهره می‌گیرند که به‌ لطف آن، نه‌تنها قابلیت پروموشن، بلکه ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن نیز به ارمغان می‌آورند. همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند و به کویل‌های القایی بزرگ‌تری مجهز شده‌اند. احتمالا اپل استفاده از آنتن‌های مبتنی‌ بر فرکانس mmWave را نیز گسترش خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *