سیمکارت دانش‌آموزی با قابلیت محدود‌سازی و مدیریت والدین به زودی عرضه خواهد شد

به نقل از آیتی رسان در ماه پایانی سال ۹۸، تمامی کلاس‌های درس حضوری در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل و حال دانش آموزان بیش از یک سال است که به صورت غیرحضوری و آنلاین در کلاس‌های درس مجازی حاضر می‌شوند.

این اتفاق موجب شده تا تلفن هوشمند یا تبلت در دسترس اغلب دانش‌آموزان قرار بگیرد و شاهد حضور کودکان و نوجوانان کم ‌سن‌وسال در فضای مجازی باشیم.

والدین و مقام‌های مربوطه از ابتدای آغاز آموزش مجازی، نسبت به حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و دسترسی به انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کردند و به همین دلیل برنامه‌هایی برای عرضه سیمکارت‌های مناسب دانش‌آموزان با دسترسی محدود به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

سیمکارت دانش‌آموزی به زودی عرضه خواهد شد

این طرح با پیگیری وزارت آموزش و پرورش به مرحله اجرایی نزدیک شده و حالا با اعلام محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، سیمکارت‌های دانش‌آموزی با قابلیت محدودیت‌سازی و کنترل والدین، به زودی عرضه خواهند شد.

حبیبی در این خصوص گفت: در حوزه سیمکارت دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات همکاری را آغاز کرد که در مرحله مطالعات قرار دارد و به زودی طرح آن نهایی می‌شود. این سیمکارت‌ها قابلیت محدودسازی دسترسی‌ها و تنظیم‎‌گری از طرف والدین را دارند.

حضور کنترل نشده دانش‌آموز در فضای مجازی، دغدغه وزارت آموزش و پرورش

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف سیمکارت‌ دانش‌آموزی، ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموز است. با ایجاد شبکه شاد و آموزش مجازی، دانش‌آموزان مجبور به استفاده از تجهیزات هوشمند متصل به اینترنت هستند و این اتفاق ممکن است آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

سیمکارت دانش‌آموزی توسط والدین مدیریت می‌شود

محمود حبیبی گفت: ما باید فضایی را ایجاد می‌کردیم تا به این دغدغه پاسخ داده شود، سیمکارت دانش آموزی با توجه به ویژگی‌های نظارتی که دارد این فضا را محیا می‌سازد. این سیمکارت‌ها قابلیت محدود کردن دسترسی و کنترل فعالیت‌های دانش آموز را به والدین می‌دهد و والدین می‌توانند نقشی تنظیم‌گر داشته باشند.

وی با تاکید به تفاهم با وزارت ارتباطات برای اتصال حدود ۷۰ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در سال گذشته بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا شبکه‌ای خاص برای آموزش و پرورش ایجاد کنیم که بسیاری از سرویس‌های آن بر روی همین سیمکارت ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *