سواستفاده کلاهبرداران از طریق شبکه شاد

به نقل از ایتنا

مجرم با ایجاد یک اکانت کاربری در اپلیکیشن شاد به تعدادی از کاربران این اپلیکیشن پیامی جعلی با عنوان خرید اینترنت ارزان قیمت ارسال کرده و کاربر را تشویق می‌کند تا وارد یک سایت جعلی و فیشینگ شود.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شگرد جدید مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان با سوءاستفاده از اپلیکیشن شاد خبر داد.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش استفاده دانش آموزان و والدین از بسترهای آموزش آنلاین به واسطه شیوع کرونا گفت: استفاده بسترهای آموزش آنلاین نظیر اپلیکیشن شاد با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی در ایام کرونا مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین قرار گرفته و این در حالی است که مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از کم اطلاعی و توجه کم شهروندان در هنگام دسترسی به اینگونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کنند.

وی افزود: برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم با ایجاد یک اکانت کاربری در اپلیکیشن شاد و سوء‌استفاده از لوگو و عنوان آموزش و پرورش در پروفایل خود به تعدادی از کاربران این اپلیکیشن پیامی جعلی با عنوان خرید اینترنت ارزان قیمت ویژه دانش آموزان ارسال کرده و در آن کاربر را تشویق می‌کند تا برای خرید وارد یک سایت جعلی و فیشینگ شود.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کاربر دریافت کننده پیام نیز به واسطه سوء‌استفاده مجرم از لوگو و عنوان آموزش و پرورش به این پیام اعتماد کرده و اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم خود را در لینک فیشینگ ارسالی وارد می کند که در نهایت حساب بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می گیرد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیام از سوی افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از اپلیکیشن شاد، خصوصا در مواردی که از شما درخواست وجه و یا پرداخت الکترونیک می‌شود، حتما از صحت آدرس اینترنتی اطمینان حاصل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *