سامسونگ احتمالا در یک قدمی تولید انبوه نمایشگرهای میکرو LED قرار دارد

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک با سرمایه‌گذاری عظیمی، تولید انبوه نمایشگرهای مبتنی‌بر فناوری میکرو LED را آغاز کند.

میکرو ال‌ای‌دی (microLED) نوع جدیدی از فناوری‌ در حوزه‌ی نمایشگرها است که نخستین بار تقریبا دو سال پیش توسط سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۸ در معرض نمایش قرار گرفت؛ این فناوری نخستین بار در تلویزیون بزرگ و ویژه‌ی سامسونگ با نام تجاری The Wall رؤیت شد. مزیت اصلی نمایشگرهای میکرو LED این است که هر یک از پیکسل‌های به‌کاررفته در این نمایشگرها، از دیودهای نورافشان (LED) واقعی ساخته شده‌اند. از بین دیگر مزیت‌های میکرو LED می‌توان به زاویه‌ی دید بهتر،‌ روشنایی بیشتر و کنتراست بالاتر اشاره کرد.

به‌تازگی گزارشی جدید از سوی رسانه‌ی ETNews منتشر شده است که براساس آن سامسونگ به سرمایه‌گذاری عظیم در حوزه‌ی میکرو LED نزدیک است تا به‌زودی پنل‌های مبتنی‌بر این فناوری را وارد مرحله‌ی تولید انبوه کند. ظاهرا سامسونگ فعلا در حال سپری کردن فرایند‌ی ارزیابی تجهیزات مرتبط به تولید پنل‌های میکرو LED است؛ در ضمن گفته می‌شود سامسونگ از مدتی پیش مذاکره با برخی شرکای تجاری را آغاز کرده است تا بفهمد تولید انبوه پنل‌های موردبحث تا چه‌‌حدی ادامه‌دار و با دوام خواهد بود.

مقایسه MicroLED با OLED

فردی به نمایندگی از یکی از شرکت‌های سازنده‌ی تجهیزات سامسونگ دراین‌زمینه می‌گوید: «سامسونگ الکترونیکس از مدتی پیش در حال آزمایش عملکرد و کیفیت تجهیزات کلیدی خودش است و قصد دارد طی نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی، سرمایه‌گذاری درخورتوجهی را در کارخانه و تجهیزات مرتبط با فناوری میکرو LED انجام دهد».

او همچنین در ادامه‌ی سخنانش می‌گوید: «ما در حال حاضر منتظر سامسونگ الکترونیکس هستیم تا این شرکت، مقیاس دقیق تولید نمایشگرهای میکرو LED را مشخص کند». بنابراین طبق ادعاهای این فرد، سامسونگ هنوز به‌طور دقیق تصمیم نگرفته است که قصد دارد نمایشگرهای میکرو LED را در چه مقیاسی تولید کنید.

در ادامه‌ی گزارش منتشرشده از سوی ETNews همچنین آمده است که سامسونگ قصد دارد برای نهایی کردن تصمیمش، تا پس از برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۰ صبر کند. شاید کره‌ای‌ها قصد دارند پیش از هرگونه اقدام جدی، میزان تقاضا و همچنین شدت رقابت در بازار میکرو LED را به‌خوبی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند تا بعدا دچار مشکل نشوند. نمایشگاه بزرگ CES در شهر لاس وگاس میزبان شرکت‌های بزرگ مختلفی از سراسر دنیا است و سامسونگ همه‌ساله حضور پررنگی در آن دارد و محصولاتی جدید را در حوزه‌‌های متنوعی نظیر خانه‌ی هوشمند و فناوری‌های مرتبط به نمایشگرها رونمایی می‌کند.

تلویزیون Microled سامسونگ samsung

برخی از متخصصان حوزه‌ی فناوری معتقد هستند که میزان تولید ترانزیستورهای فیلم‌نازک (Thin-Film Transistor) هنوز به‌حدی نرسیده است تا بتوان با اتکا به آن‌ها، سراغ تولید انبوه پنل‌های میکرو LED رفت. نماینده‌ی یکی از شرکت‌های سازنده‌ی تجهیزات سامسونگ، در ادامه‌ی سخنانش می‌‌گوید: «همان‌طور که طی سال گذشته و همچنین امسال شاهد انتشار برخی شایعات درمورد احتمال آغاز تولید انبوه پنل‌های میکرو LED بودیم، احتمالا طی سال آینده‌ی میلادی نیز این روند ادامه‌دار خواهد بود».

زمان زیادی تا آغاز نمایشگاه CES باقی نمانده است و به‌زودی شرکت‌‌های مختلف با حضور در لاس وگاس به معرفی جدیدترین دستاوردهایشان در حوزه‌ی فناوری خواهند پرداخت. به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، نمایشگرهای میکرو LED اتفاق مهم بعدی در صنعت نمایشگرها به‌شمار می‌آیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *