ریست پسورد ادمین در ویندوز ۱۰

هر کامپیوتر کاربری دارد که رئیس نهایی محسوب می‌شود و مدیرسیستم یا administrator نام دارد. فراموش کردن پسورد ادمین در ویندوز ۱۰ می‌تواند مشکل بزرگی باشد. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد پسورد ادمین در ویندوز ۱۰ بدانید، یا این که اگر پسورد ادمین را فراموش کردید، چه کاری باید انجام دهید؛ حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید.

هر دستگاه تحت ویندوز ۱۰ به شما امکان ساخت اکانت‌های Administrator و اکانت‌های Standard را می‌دهد. اکانت‌های استاندارد به کاربران اجازه می‌دهند تا از دستگاه و نرم‌افزار آن استفاده کنند بدون آن که به طور قابل ملاحظه‌ای آن را تغییر دهند، در حالیکه اکانت مدیر سیستم یا اکانت ادمین به شما امکان می‌دهد تا تغییرات بالقوه زیادی را در کامپیوتر خود و نحوه عملکرد آن اعمال کنید.

در یک دستگاه شخصی، ادمین معمولاً شخصی است که کامپیوتر را تنظیم و اکانت ادمین را دریافت می‌کند. اگر کسی در اکانت استاندارد سعی کند کاری انجام دهد، صریحاً مجاز به انجام آن نیست، بسته به کاری که می‌خواهد انجام دهد، یا جلوی آن کار به طور کامل گرفته می‌شود یا این که از او پسورد ادمین خواسته می‌شود.

موضوع پسورد ادمین ” فراموش شده” بیشتر زمانی مطرح می‌شود که شما با دستگاه‌های دست دوم کار می‌کنید. اگر دستگاه دسته دوم می‌خرید، قبل از  خریداری، حتماً دسترسی ادمین آن را دریافت نمایید.

چگونه بگویید که شما ادمین ویندوز ۱۰ هستید

۱- برای آن که مشخص کنید که شما مدیر سیستم یا ادمین هستید، باید کلید ویندوز را فشار دهید یا این که آیکن ویندوز را برای باز کردن منوی استارت انتخاب نمایید، سپس آیکن چرخ دنده را برای باز کردن تنظیمات یا Settings انتخاب کنید.

نحوه ریست کردن پسورد ادمین-1

۲- Accounts را انتخاب کنید.

نحوه ریست کردن پسورد ادیمن-2

۳- زیر نام و ایمیل شما، گفته می‌شود Administrator یا Standard.

نحوه ریست کردن پسورد ادمین-3_0

اگر قرار است کامپیوتر را با دیگر اعضای خانواده به اشتراک بگذارید، بهتر است آن‌ها نیز وضعیت ادمین را داشته باشند. حتی اگر کامپیوتر را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارید، شاید بخواهید اکانت‌های همدیگر را در دستگاه‌هایتان به اشتراک بگذارید تا دسترسی آسانتر شود، بدون آن که پسوردها را به اشتراک بگذارید.

۴- کار تمام شد

آیا می‌توانم پسورد ادمین ویندوز ۱۰ دیگران را داشته باشم؟

حداقل به لحاظ تئوری، این امکان وجود دارد که پسورد ادمین ویندوز ۱۰ دیگران را به دست بیاورید. نرم افزار بازیابی شخص ثالث می‌تواند به یافتن این پسورد کمک کند، به شرط آن که شما اکانت استاندارد در دستگاه  و همچنین رضایت ادمین را داشته باشید.

نرم افزار سوم شخص کامل نیست و ممکن است کامپیوتر شما در معرض خطر قرار بگیرد. بعلاوه، به خاطر داشته باشید که بازیابی یک پسود بدون اطلاع دارنده پسورد به نوعی تخلف رایانه‌ای محسوب می‌شود.

آیا به پسورد ادمین ویندوز ۱۰ نیاز دارم؟

اگر به هیچ وجه نمی‌خواهید پسورد ادمین را داشته باشید، می‌توانید آن را تغییر دهید. از منوی Accounts، Sign-up options را انتخاب کنید، می‌توانید استفاده از PIN را برای ورود به حساب کاربری انتخاب نمایید، یا پسورد تصویری که در آن سه حالت را روی عکس انتخابی خود می‌کشید.

اگر کامپیوتر را به ندرت از خانه خارج می‌کنید و یا این که از آن برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی استفاده نمی‌کنید، گزینه‌های ساده‌تر sign-in می‌توانند به شکل بهتری نیازهای شما را برآورده نمایند.

اگر پسورد امین ویندوز ۱۰ خود را فراموش کنم…

اگر شما ادمین هستید، چند روش برای بازیابی یا ریست کردن پسورد وجود دارد:

اگر با اکانت مایکروسافت وارد کامپیوتر خود می‌شوید، نمی‌توانید دیسک ریست پسورد بسازید.

  • ابتدا چند حدس بزنید. با این که از نظر امنیت پسورد درست نیست که از کلمات و ایده‌های مشابه برای ساختن پسورد شخصی استفاده کنید، ولی همه این کار را می‌کنند.اگر شما از پسورد شخصی یکسان برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید، آن را امتحان کنید و ببینید که آیا کار می‌کند.
  • از صفحه هوم یا لاک تمام دستگاه‌های تحت ویندوز ۱۰ می‌توانید ?Forget Password را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود به چند سوال امنیتی یا مراحل تایید هویت پاسخ دهید، برای مثال کدی که به گوشی همراه شما ارسال می‌شود را وارد کنید.
  • اگر دارای اکانت استاندارد هستید، می‌توانید از کسی که کامپیوتر را تنظیم می‌کند، بخواهید که امتیازات ادمین یا مدیر سیستم را به شما اعطا کند. این کار از طریق تنظیمات صورت می‌گیرد. اگر شخصی که کامپیوتر را تنظیم می‌کند، در دسترس نیست؛ مثل زمانی که شما دستگاه دسته دوم می‌خرید، می‌توانید نسخه fresh ویندوز ۱۰ را نصب کنید، که به شما امکان می‌دهد تا هنگام نصب نقش ادمین یا مدیر سیستم را داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *