روزانه ۱۲۰ میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می شود

به نقل از مهر نیوز وزارت ارتباطات با اشاره به راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات در راستای تحقق دولت الکترونیک به عنوان گامی در جهت تحقق ایران هوشمند اعلام کرد: شاید شما هم گرفتار مراحل طولانی و پیچیده و وقت گیر گرفتن مجوز و استعلام برای کارهای روزانه شده اید؛ گاهی برای گرفتن مجوز یک کسب و کار مجبور هستید ۵۴ مرحله را بین ۱۸ وزارتخانه و یا سازمان طی کنید که کاری وقت گیر و آزاردهنده است.

از سوی دیگر در هر جایی که مردم به طور رودررو و مستقیم با کارکنان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها سروکار دارند، احتمال بروز فساد هم بیشتر می‌شود. در این صورت یک سازوکار سریع و مطمئن لازم است که بتواند جایگزین رفت و آمد حضوری مردم باشد و گرفتن مجوزها و پاسخگویی به دستگاه‌ها نیز آسان و سریع انجام شود.

به همین دلیل مرکز ملی تبادل اطلاعات ایجاد شده تا با اتصال همه دستگاه‌های دولتی از طریق مسیری امن و مستقل از اینترنت، تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز هر فردی به راحتی و با دقت و سرعت انجام شود.

با پیوستن بیشتر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تبادلات این مرکز در هر ماه به بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش میان دستگاه‌های دولتی رسیده است و هر روز با پیوستن تعداد بیشتری از سازمانها به این مرکز، تعداد تراکنش‌ها هم بیشتر می‌شود و این یعنی ماهانه حداقل از انجام ۱۲۰ میلیون نامه نگاری و رفت و آمد اضافی بین دستگاه‌های اداری و اجرایی، پیشگیری شده است.

با اتصال همه دستگاه‌ها به این مرکز، دیگر نیازی به نگهداری انبوهی از کپی اسناد و مدارک و شناسنامه و عکس و سایر مدارک کاغذی نیست و احتمال جعل و فساد در نظام اداری و اجرایی کشور به حداقل می‌رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *