روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام در واتس‌اپ ارسال میشود

به نقل از ایسنا
پیام رسان واتس‌اپ در حال حاضر شاهد رد و بدل شدن روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام است.

این آمار از سوی مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک که شرکت مادر واتس‌اپ است، در جلسه انتشار درآمدهای سه ماهه این شرکت اعلام شد.

البته واتس‌اپ برای نخستین بار در شب سال نوی گذشته به این نقطه عطف رسید. به گفته زاکربرگ، واتس‌اپ و سایر اپلیکیشنهای فیس بوک روزانه توسط بیش از ۲.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می شوند.

در مقطع فعلی، واتس‌اپ با خودش در رقابت است. مسنجر فیس بوک و واتس‌اپ به اتفاق برای رد و بدل شدن ۶۰ میلیارد پیام در روز در سال ۲۰۱۶ استفاده می شدند. تیم کوک، مدیرعامل اپل در ماه مه اظهار کرد iMessage و فیس تایم رکورد استفاده بالایی داشته اند اما آمار خاصی در این باره منتشر نکرد. آخرین باری که اپل آمار مربوطه را منتشر کرد، سرویس این شرکت از نظر میزان مصرف بسیار عقب تر از واتس‌اپ بود. پیام رسان وی چت که بیش از یک میلیارد کاربر دارد هم از نظر حجم روزانه ارسال پیام از واتس‌اپ عقب تر است.

واتس‌اپ در اوایل سال ۲۰۱۴ برای ارسال روزانه حدود ۵۰ میلیارد پیام مورد استفاده قرار می گرفت و کمتر از ۵۰۰ میلیون کاربر داشت. واتس‌اپ اکنون بیش از دو میلیارد کاربر دارد و در هند که بزرگترین بازارش از نظر شمار کاربران است، محبوبیتش از سایر اپلیکیشنها فراتر رفته است.

ویل کت کارت، مدیر واتس‌اپ در توییتی نوشت: امسال همه ما برای در تماس ماندن با عزیزانمان و به انجام رساندن کارهایمان، به پیام رسانی بیش از همیشه متکی بوده ایم. ما مفتخریم که واتس‌اپ قادر است روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام ارسال کند و درباره راه پیش رو هیجان زده هستیم.

بر اساس گزارش تک کرانچ، این آمار تنها خبری بوده که درباره واتس‌اپ اعلام شده است و مواردی شامل زمان ازسرگیری سرویس پرداخت در برزیل و زمان راه اندازی سرویس پرداخت واتس‌اپ در هند هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *