دورف اپل را به کوشش برای پنهان کردن نقش خود در سانسور محتوای تلگرام متهم کرد

به نقل از دیجیاتو

به تازگی مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام، پاول دورف اعلام کرده که از سوی اپل برای سانسور محتوای درون این اپ تحت فشار قرار گرفته است.

اپل از تلگرام درخواست کرده سه کانال مربوط به اعتراضات بلاروس را حذف کند و علت چنین موضوعی را افشای اطلاعات کاربران عنوان کرده است. پاول دورف نسبت به این خواسته اپل اعتراض و اعلام کرده که این کانال‌ها برای برملا کردن مقامات دولتی طراحی شده‌اند، با این حال در نهایت مجبور به حذف این کانال‌ها شده چرا که امکان ممنوعیت تلگرام در اپ استور وجود داشته است.

موضوعی که بیشتر از حذف این کانال‌ها دورف را آزار داده، درخواست اپل مبنی بر عدم اطلاع کاربران از خواسته این کمپانی بوده است. با این حال اپل اعلام کرده که این اطلاعات بی‌ربط بوده‌اند. دورف ولی اعلام کرده:

«در گذشته زمانی که پستی به درخواست اپل حذف می‌شد، تلگرام آن‌ها را با یک پیام مبنی بر اینکه قوانین خاصی وجود چنین محتوایی را برای کاربران iOS محدود کرده، جایگزین می‌کرد. با این وجود، اپل چندین وقت پیش با ما تماس گرفت و اعلام کرد که تلگرام نمی‌تواند چنین اعلامیه‌ای را جایگزین پست‌ها کند، چرا که بی‌ربط هستند.

اپل با پنهان کردن خواسته‌های خود با زبانی مبهم، سعی دارد از مسئولیت خود برای اجرای قوانین شانه خالی کند. طبق نظرسنجی، ۹۴ درصد کاربران بلاروسی فکر می‌کنند که کانال‌هایی که باعث نگرانی اپل می‌شوند، نباید حذف شوند.»

پاول دورف

پاول دورف به این موضوع اشاره کرده که این غول دنیای فناوری از همین زبان بی‌ربط برای اعتراض به فیسبوک زمانی که به کاربران درباره ۳۰ درصد مالیات اپل اطلاع داده، استفاده کرده است:

«من به شدت مخالف تعریف اپل از بی‌ربط هستم. من فکر می‌کنم دلیل سانسور محتوای خاص یا افزایش ۳۰ درصدی قیمت برخلاف بی‌ربط بودن است.»

مدیرعامل تلگرام در نهایت اعلام کرده:

«اپل می‌تواند حریص باشد، البته دادگاه‌ها و رگولاتورها باید در این زمینه تصمیم بگیرند، اما زمان آن رسیده که این کمپانی بجای تلاش برای پنهان سیاست‌ها از دید کاربران، مسئولیت آن‌ها را برعهده بگیرند. کاربران باید از این موضوع اطلاع داشته باشند.‌»

در حال حاضر اپل از سوی چندین شرکت تحت فشار است و همچنین نمایندگان آمریکا در حال انجام تحقیقات درباره آن هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *