جدیدترین عکس‌های گوشی هواوی میت X در دستان یکی از مدیران هواوی!

عکس‌های جدیدی از گوشی هواوی میت X منتشر شده‌ است که آن را در دستان یکی از مدیران ارشد هواوی نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که دستگاه در طراحی جدید خود، مجهز به یک دوربین چهارم از نوع ToF هم شده است.

سامسونگ اوایل این هفته اعلام کرد که سعی خواهد کرد تا گوشی تاشو گلکسی فولد را اینبار در ماه سپتامبر عرضه نماید. قبلا تاریخ ۲۶ام آوریل برای عرضه آن در نظر گرفته شده بود، اما به علت مشکلاتی که پیش آمد، این تاریخ به عقب افتاد و دستگاه برای انجام برخی بهبودها به کارخانه برگشت. برای رفع این مشکلات، شرکت لایه پلاستیکی کشیده شده بر روی نمایشگر داخلی آن را به پشت حاشیه‌های گوشی تو داد تا مانع از کنده شدن آن گردد. همانطور که در جریان هستید، چند نفر از اینفلوئنسری سامسونگ، روکش مذکور را به‌خیال اینکه لایه محافظ صفحه‌نمایش است از روی آن کنده بودند و همین کار باعث از کار افتادن گوشی‌ها شده بود. سامسونگ، همچنین بازشدگی‌های موجود در بالا و پایین لولاهای دستگاه را برای جلوگیری از ورود مواد زاید خارجی پوشاند. گویا در موقع تست گوشی توسط یکی از اینفلوئنسرها، ورود این مواد به داخل گوشی از طریق درزهای مذکور باعث ایجاد یک برآمدگی بر روی نمایشگر داخلی ۷.۳ اینچی دستگاه گردیده بود. افزون‌بر اینها، سامسونگ صفحه‌نمایش گوشی را با اضافه نمودن لایه‌های فلزی در زیر نمایشگر Infinity Flex آن محکم‌تر کرده و فاصله بین لولا و بدنه را کاهش داده است.

galaxy-fold-coming-soon

محصول دیگری که قرار بود در ماه سپتامبر امسال عرضه شود هواوی میت X بود. این دستگاه شرکت هواوی که به سمت بیرون تا می‌شود (برعکس گلکسی فولد که به طرف داخل تا می‌شود) ابتدا، برای عرضه در ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود، اما به‌مدت سه ماه دچار تاخیر گردید. ظاهرا هواوی در طول این مدت دستگاه را مورد بازبینی قرار داده است. عکسی که در Weibo (از طریق وب‌سایت Android Police) منتشر گردیده، Richard Yu، سرپرست واحد مشتریان شرکت هواوی را نشان می‌دهد که یک دستگاه تاشدنی را در دست خود گرفته است. براساس آنچه که از تصاویر پیداست، به نظر می‌رسد که در پشت گوشی یک دوربین چهارمی هم اضافه شده و احتمال می‌رود که این دوربین، از نوع سنسور ToF باشد. این حسگر، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا اشعه‌های فروسرخ به سوژه موردنظر رسیده و از آن برگشت کنند، اندازه‌گیری می‌کند. این داده‌ها می‌توانند برای تولید یک نقشه سه بعدی جهت استفاده در یک سیستم امن تشخیص چهره و همچنین ایجاد یک افکت بوکه بهبودیافته در حالت‌های پرتره مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی، ظاهرا جنس متریالی که مجموعه دوربین گوشی هواوی میت X را در خود جای داده و همچنین جنس لولای موجود در وسط دستگاه از نوع الیاف کربن (یا شاید از جنس متریالی شبیه به الیاف کربن) است.

کدام گوشی زودتر عرضه خواهد شد: سامسونگ گلکسی فولد یا هواوی میت X

هواوی میت X در مقایسه با قیمت ۱۹۸۰ دلاری گلکسی فولد، قیمتی معادل ۲۶۰۰ دلار آمریکا خواهد داشت. اما برخلاف گوشی تاشو سامسونگ، در کشور آمریکا قابل دسترس نخواهد بود. البته با وجود تحریم‌های آمریکا علیه شرکت هواوی، این دستگاه همچنان از نسخه اندرویدی گوگل پلی بهره خواهد برد. دلیل آن این است که سرویس مذکور، قبل از شروع تحریم‌ها در ماه مه امسال، لایسنس دریافت کرده است. نمایشگر جلویی هواوی میت X، در حالت تاشو، دارای سایز ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۱۱۴۸ در ۲۴۸۰ پیکسل است. نمایشگر پشتی آن هم اندازه‌ای معادل ۶.۴ اینچ و وضوح ۸۹۲ در ۲۴۸۰ پیکسل دارد. دستگاه در حالت کاملا باز، تبدیل به یک تبلت ۸ اینچی با رزولوشن تقریبا دو برابری ۲۲۰۰ در ۲۴۸۰ پیکسل می‌گردد. گوشی، به تراشه کرین ۹۸۰ مجهز است. کرین ۹۸۰، چیپستی است که ساخت خود شرکت هواوی بوده و در داخل دستگاه‌هایی مانند هواوی میت ۲۰ پرو، هواوی P30 و P30 پرو هم وجود دارد. همچنین شاهد یک رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در داخل میت X خواهیم بود. کسانی که نیاز به حافظه بیشتری دارند می‌توانند از اسلات microSD آن با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت استفاده نمایند.

huawei-mate-x-opening

دوربین پشت گوشی، علاوه‌بر سنسور ToF، متشکل از یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8)، یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه‌برابری و یک دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی است. هواوی میت X، از اتصال ۵G پشتیبانی خواهد کرد و باتری آن، ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

mate-x-10

نکته آخر اینکه، نه سامسونگ و نه هواوی در واقع اولین عرضه کنندگان گوشی تاشو نخواهند بود. چراکه این موضوع، سال گذشته با معرفی گوشی Royale FlexPai اتفاق افتاد اما بهرحال، هر دوی این سازنده‌ها دوست دارند تا به‌عنوان اولین سازنده بزرگ اسمارتفون دنیا شناخته شوند که یک گوشی تاشو روانه بازار می‌کند. بنابراین دیدن اینکه کدامیک از آنها پیروز میدان خواهد شد بسیار جالب و تماشایی خواهد بود. خبر خوب برای مشتریان این است که هر دوی این شرکت‌ها، دستگاه‌های خود را به کارخانه بر گردانده‌اند و تغییراتی را در آنها ایجاد نموده‌اند. این نشان می‌دهد که تا چه‌اندازه هر دو کمپانی در مورد گوشی‌های تاشو خود جدی هستند. برای اینکه گوشی‌های تاشو بتوانند در بازار اسمارتفون‌ها جایی برای خود باز بکنند، لازم است که اولین دستگاه تاشو سامسونگ و هواوی تاثیر خوبی بر روی مشتریان بگذارند.

تصاویر یکی از گوشی‌های بازطراحی‌شده هواوی میت X در دستان Richard Yu، سرپرست واحد مشتریان هواوی

mate-x-6-600x800

screenshot-2019.07.28-10-42-08

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *