توییتر «سهوا» تعامل با توییت‌های برچسب خورده ترامپ را محدود کرد

به نقل از دیجیاتو

توییتر برای مدتی تعامل با توییت‌های برچسب خورده ترامپ را محدود کرد به طوری که امکان لایک کردن، ری‌توییت یا پاسخ دهی به آنها وجود نداشت. توییتر می‌گوید این اتفاق «سهواً» رخ داده و محدودیت‌ها برداشته شده‌اند.

روز شنبه برخی کاربران توییتر متوجه شدند برخلاف روال عادی امکان لایک کردن، ری‌توییت یا جواب دادن به توییت‌های ترامپ با برچسب disputed وجود ندارد. آنها در ابتدا تصور کردند پروفایل ترامپ با محدودیت‌های جدیدی مواجه شده و موضوع را گزارش کردند. توییتر می‌گوید کاهش تعامل با توییت‌های ترامپ «سهواً» اتفاق افتاده است. سخنگوی این شبکه اجتماعی اعلام کرد: «ما سهواً تعامل با توییت‌های برچسب خورده را محدود کردیم. این محدودیت حالا برداشته شده است.»

توییتر پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۳ آبان، برچسب گذاری پست‌های انتخاباتی را با کلمه disputed یا بحث برانگیز شروع کرد و تعامل با آنها را کاهش داد. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرد توییت‌هایی که پیش از پایان انتخابات برنده را اعلام می‌کنند، برچسب گذاری می‌شوند. علاوه بر این توییت‌های دخالت کننده در انتخابات یا نتیجه آن حذف خواهند شد و دسترسی به پست‌های چهره‌های تأثیرگذار سیاسی با بیش از ۱۰۰ هزار فالوور که با کلمه misleading یا گمراه کننده برچسب گذاری شده‌اند، مشکل‌تر می‌شود.

پس از اعلام نتیجه انتخابات و پیروزی جو بایدن، ترامپ همچنان به ارسال توییت‌های جنجالی ادامه داده و در یکی از جدیدترین توییت‌های خود ادعا می‌کند به کمک «رای‌های قانونی» با «فاصله زیاد» پیروز میدان شده است که البته توسط توییتر برچسب گذاری شده اند. توییتر خرداد ماه امسال برای اولین بار توییت ترامپ در مورد رای گیری پستی را برچسب گذاری کرد و تاکنون این اتفاق چندین مرتبه رخ داده است.

توییتر ماه گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ به زودی امتیازات ویژه‌ای را که توییتر به پروفایل رهبران دنیا و رؤسای جمهور اعطا می‌کند از دست می‌دهد و با پروفایل او پس از اتمام رسمی دوران ریاست جمهوری مثل پروفایل‌های معمولی رفتار خواهد شد و ارسال مطالب خشونت آمیز و حاوی مطالب نادرست در مورد رای گیری یا پاندمی کرونا ممنوع می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *