توسعه باتری هایی که با نوشابه های گازدار ساخته می شود

به گزارش تکنا جان بی گودایناف به همراه استنلی ویتینگهام و آکیرا یوشینو در سال ۲۰۱۹ به دلیل توسعه باتری های لیتیوم یونی قدرتمند صاحب نوبل شیمی شدند. آنها توانسته بودند قدرت باتری های لیتیوم یونی را دو برابر کنند.

جان.بی گودایناف، دانشمند فیزیک موفق شده بود تا باتری های بسیار قدرتمندی را توسعه دهد. اکنون وی تلاش دارد تا باتری های جدیدی را توسعه دهد که مبتنی بر سودا است. مزیت اصلی استفاده از این باتری ها قیمت ارزان آن خواهد بود. در حالی که باتری های لیتیوم یونی به مواد اولیه گران قیمت نیاز داشتند.

در این بین یک شرکت فناوری به نام Altris در سوئد نیز قصد دارد تا از فناوری مورد نظر حمایت کرده و آن را به بازار عرضه کند. مدیرعامل این استارتاپ سوئدی می گوید: موادی مانند سدیم، کربن، آهن و نیتروژن در باتری های جدید استفاده می شود. این در حالیست که مواد گرانقیمتی مانند منگنز، کبالت، نیکل و لیتیوم در باتری های لیتیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت این باتری ها تنها باید فرمول شیمیایی آن را جایگزین کرده تا بتوان این فناوری را در مقیاس انبوه تولید کرد.

استفاده از باتری های ارزان که در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار هستند می‌توانند در شبکه های انرژی محلی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این باتری ها به دلیل کیفیت بالا پس از هزار بار شارژ و تخلیه نیز دوام خود را از دست نمی‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *