تلگرام با قابلیت حذف خودکار پیام‌ها و شکل جدیدی از گروه‌ها به‌روز شد

تلگرام با ویژگی‌های جدیدی از جمله حذف خودکار پیام‌ها برای همه چت‌ها، تعیین تاریخ انقضا برای لینک‌های دعوت و ویژگی «Broadcast Groups» برای داشتن گروه‌هایی با تعداد نامحدود اعضا بروز می‌شود.

به نقل از دیجیاتو حذف خودکار پیام‌ها در تلگرام از مدت‌ها قبل در بخش چت‌های محرمانه در دسترس قرار داشت. در آخرین بروز رسانی، تایمر حذف خودکار پیام را می‌توان برای همه چت‌های تلگرام فعال کرد. در نتیجه پیام‌ها به صورت خودکار برای همه چت‌ها بعد از گذشت ۲۴ ساعت یا هفت روز حذف می‌شوند.

کاربران به منظور فعال کردن این قابلیت، کافی است پیام مربوطه را انتخاب کرده، گزینه select و سپس Clear chat را انتخاب کرده و درنهایت گزینه Auto-Delete را فعال کنند. ویژگی حذف خودکار فقط پیام‌هایی که بعد از تنظیم تایمر ارسال شده باشند را به صورت خودکار حذف می‌کند. شمارش معکوس برای حذف پیام از زمان ارسال پیام در نظر گرفته می‌شود و زمان مشاهده پیام را لحاظ نمی‌کند.

به علاوه ابزار جدیدی نیز در صفحه اصلی تلگرام اضافه شده است که پیش نمایشی از پیام‌های اخیر را نشان می‌دهد. ابزارک کوچکی نیز نام و عکس پروفایل دوستان تلگرامی که اخیرا با آنها چت کرده‌اید را نشان می‌دهد.

در نسخه جدید تلگرام، قابلیت‌های جدیدی نیز به گروه‌های چت این پیام رسان اضافه شده است. گزینه Broadcast Groups به گروه‌های با تعداد اعضای بیشتر از ۲۰۰ هزار عضو اجازه می‌دهد تعداد نامحددی عضو داشته باشند. با فعال کردن گزینه Broadcast Group ، فقط ادمین‌های گروه می‌توانند به گروه پیام ارسال کنند‌، اما اعضا نیز می‌توانند به چت‌های صوتی بپیوندند. تلگرام می‌گوید این قابلیت جدید برای گره‌های بزرگ بسیار مناسب است و کاربران می‌توانند در برخی جلسات مصاحبه، جهت انتشار برخی خبرها یا جلسات آنلاین از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام،‌ این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا لینک‌های دعوت را به گونه‌ای ارسال کنند که پس از پیوستن تعداد مشخصی عضو یا گذشت بازه زمانی خاصی (یا هر دو مورد) منقضی شوند. لینک‌های دعوت روشی مناسب برای دعوت افراد به گروه‌های مختلف است. لینک‌های دعوت را می‌توان به کد QR قابل اسکن نیز تبدیل کرد. بروزرسانی جدید به مدیران اجازه می‌دهد از تعداد اعضای اضافه شده از طریق هر لینک دعوت را مطلع شوند؛ بدین ترتیب مشخص می‌شود که از طریق کدام کانال می‌توان کاربر بیشتری جذب کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *