تلویزیون‌های LED کوانتوم دات سامسونگ در سال آینده عرضه خواهند شد

در سال گذشته شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ دیسپلی در زمینه کاربردهای عملی و مزایای استفاده از فناوری کوانتوم دات LED (یا QD-LED) برای تلویزیون‌های هوشمند با یکدیگر اختلاف نظر داشتند؛ اما اکنون ۲ کمپانی به این نتیجه رسیده‌اند که تولید تلویزیون‌های QD-LED به نفع هر ۲ طرف خواهد بود.

 

بر اساس گزارش جدیدی که توسط رسانه‌های محلی منتشر شده است؛ سامسونگ دیسپلی به تولید پنل‌های LCD موردنیاز سامسونگ الکترونیکس حتی پس از فرا رسیدن مهلت زمانی پیش‌تر اعلام شده ادامه خواهد داد. به گفته سامسونگ الکترونیکس این شرکت از سال آینده عرضه تلویزیون‌های مجهز به فناوری QD-LED را آغاز خواهد کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی پیشین سامسونگ دیسپلی قصد داشت که تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ تولید پنل‌های LCD را متوقف نماید؛ اما شیوع فراگیر ویروس کرونا موجب شد تا میزان تقاضای بازار برای تلویزیون‌ها از میزان پیش‌بینی شده فراتر برود. با توجه به نیاز سامسونگ الکترونیکس به پنل‌های LCD بیش‌تر، سامسونگ دیسپلی تصمیم گرفت تا برنامه‌های خود برای توقف تولید پنل‌های LCD را تا ماه مارس ۲۰۲۱ به تعویق بیندازد.

تلویزیون‌های QD-LED سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد

اکنون انتشار یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سامسونگ دیسپلی بار دیگر برنامه‌های خود برای توقف تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است. بعلاوه این کمپانی به منظور آماده‌سازی پنل‌های QD-LED نسل آینده به شکلی نزدیک‌تر با سامسونگ الکترونیکس همکاری خواهد کرد. بازدهی پایین اصلی‌ترین دلیل عدم تمایل سامسونگ الکترونیکس برای به‌کارگیری پنل‌های QD-LED در تلویزیون‌های خود به‌شمار می‌رفت.

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلویزیون در جهان محسوب می‌شود و بی‌تردید سامسونگ دیسپلی از آمادگی لازم برای تولید پنل‌های QD-LED به میزان موردنیاز سامسونگ الکترونیکس برخوردار نیست. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ دیسپلی کماکان تا پایان سال به تامین پنل‌های موردنیاز سامسونگ الکترونیکس ادامه خواهد داد. در این مدت کمپانی به آماده‌سازی خطوط تولید پنل‌های QD-LED برای ارتقاء ظرفیت مونتاژ خود خواهد پرداخت. بر اساس ادعای رسانه‌های کره‌ای از آن زمان به بعد سامسونگ الکترونیکس برای به‌کارگیری فناوری جدید و عرضه نخستین تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر تکنولوژی QD-LED آمادگی خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *