تست سقوط آیفون مقاومت بالای سرامیک شیلد را تایید کرد

به نقل از دیجیاتو

یک شرکت بیمه در آمریکا تست سقوط آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را انجام داده که همانند آزمایش‌های قبلی از دوام فوق العاده این دو گوشی به لطف محافظ صفحه جدید خبر می‌دهد.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از محافظ صفحه جدیدی به نام «سرامیک شیلد» (Ceramic Shield) برخوردارند که به گفته اپل در برابر ضربات ناشی از سقوط ۴ برابر عملکرد بهتری دارد. حال یک شرکت بیمه آمریکایی به نام Allstate تست سقوط این دو گوشی را انجام داده که نتایج آن را در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید:

 

 

آیفون ۱۲ پس از سقوط از ارتفاع ۱.۸۲ متری با پنل جلو، متحمل ترک‌های کوچک و فرورفتگی در گوشه‌ها شد که به گفته Allstate عملکرد بسیار بهتر این موبایل در مقایسه با آیفون ۱۱ و گلکسی S20 را نشان می‌دهد.

آیفون ۱۲ پرو که ۲۵ گرم از آیفون ۱۲ سنگین‌تر است، پس از سقوط از ارتفاع مشابه دچار شکستگی در قسمت پایینی پنل جلو شد اما در عملکرد آن خللی ایجاد نشده و قابل استفاده بود. شرکت یاد شده می‌گوید با اینکه مدل پرو در تست سقوط ضعیف‌تر از مدل پایه ظاهر شده، ولی مقاومت آن به طور چشمگیری از آیفون ۱۱ پرو در تست مشابه بیشتر است.

نوبت به سقوط گوشی‌ها از ارتفاع مشابه (۱.۸۲ متر) با پنل پشت رسید و آیفون ۱۲ به غیر از فرورفتگی در گوشه‌ها هیچ آسیب دیگری ندید. به گفته Allstate یکی از دلایل افزایش مقاومت این گوشی احتمالاً تیزتر شدن گوشه‌ها بوده است. نکته جالب آنکه پنل پشتی آیفون ۱۲ پرو پس از سقوط از این ارتفاع خرد شد و ماژول دوربین نیز ترک برداشت. البته خللی در عملکرد آن ایجاد نشد و همچنان به درستی کار می‌کرد.

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو از ارتفاع مشابه و این بار از لبه کناری روی زمین سقوط کرده و هر دو در گوشه‌ها دچار فرورفتگی شدند. به غیر از این مورد، آسیب دیگری به آن‌ها وارد نشد و هر دو به درستی کار می‌کردند.

شرکت Allstate در مورد مقاومت آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو این طور نتیجه گیری کرده است:

«پس از انجام تست سقوط آیفون ۱۲ و پرو از پنل جلو، پشت و لبه‌ها به این نتیجه رسیدیم که فناوری Ceramic Shield مقاومت آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش داده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد تیتزتر شدن گوشه‌ها نیز دوام این دو موبایل را حین سقوط از پنل پشت بهبود داده است. با این وجود هر دو گوشی پس از سقوط آسیب دیدند و با توجه به قیمت بالای آن‌ها به همه پیشنهاد می‌کنیم از کیس استفاده کرده و از آیفون ۱۲ خود مثل یک دوربین گران قیمت مراقبت کنند.»

اپل برای تعمیر نمایشگر آیفون ۱۲ و مدل پرو ۲۷۹ دلار و برای هرگونه آسیب دیگر از جمله ترک برداشتن پنل پشت برای آیفون ۱۲ و مدل پرو به ترتیب ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار را طلب می‌کند.

چند روز قبل کانال یوتیوب EverythingApplePro نیز تست سقوط آیفون ۱۲ را انجام داد که می‌توانید نتایج آن را در این لینک مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *