بک‌‎چنل، قابلیت چت نوشتاری به ‌کلاب‌هاوس اضافه شد

بک‌چنل، قابلیت چت نوشتاری به ‌کلاب‌هاوس اضافه شد

اپلیکیشن ‌کلاب‌هاوس که این روزها به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی نزد کاربران تبدیل شده، به تازگی قابلیت ارسال پیام خصوصی یا همان دایرکت را به پلتفرم خود اضافه کرد.

این ویژگی که تحت عنوان بک‌‎چنل (BackChannel) شناخته می‌شود، از ساعاتی پیش در اختیار کاربران ‌کلاب‌هاوس در دستگاه‌های آی او اس و اندروید قرار گرفته است. از این پس، ‌کلاب‌هاوسی‌ها می‌توانند علاوه بر ارتباط صوتی، به صورت نوشتاری نیز با دیگر کاربران این شبکه اجتماعی در ارتباط باشند و حتی برایشان لینک بفرستند.

اما فعلا خبری از امکان ارسال تصویر و ویدیو نیست اما سخنگوی ‌کلاب‌هاوس اعلام کرد که این قابلیت نیز به همراه چند امکان جدید، به زودی اضافه خواهد شد. همچنین یک اینباکس ثانویه نیز برای نمایش و دریافت پیام‌ها به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

این قابلیت به منظور ارتباط بهتر میان افراد حاضر در چت طراحی شده و کاربران کمک می‌کند تا حتی بعد از اتمام یک جلسه گفت‌وگو نیز با یکدیگر در ارتباط باشند. با این ویژگی جدید ‌کلاب‌هاوس، کاربران مجبور نخواهند بود تا برای ارسال پیام، تصویر یا ویدیو، وارد اپلیکیشن دیگری شوند. البته انتشار شایعات پیرامون اضافه شدن ارسال پیام متنی در ‌کلاب‌هاوس از ماه گذشته آغاز شد تا اینکه ساعاتی پیش، رسما این قابلیت عرضه شد.

با این حال، قابلیت مذکور برای اپلیکیشنی که به گفته کلاب‌هاس، تاکنون بیش از ۸ میلیون بار دانلود شده و بالغ بر ۵۰۰ هزار روم یا اتاق گفت‌وگو در آن ایجاد شده، بسیار مهم و کاربردی محسوب می‌شود.

رقبای ‌کلاب‌هاوس همانند توییتر Spaces و فیسبوک Live Audio Rooms، قابلیت چت در حین مکالمات صوتی را برای کاربران خود فراهم می‌کردند و اکنون ‌کلاب‌هاوس به رقیبی جدی‌تر بدل شده و قطعا کاربران بیش از پیش به استفاده از آن روی خواهند آورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *