برترین گوشی‌های شیائومی در سال ۹۸

گوشی‌های شیائومی با استقبال خوبی در کشورهای مختلف منجمله ایران روبرو شده‌اند. این شرکت موفق چینی به دلیل رشد خیره‌کننده‌ و استراتژی‌های تجاری خاص مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. شرکتی که متعهد شده سود خالص این شرکت از فروش گوشی‌های هوشمند هیچگاه فراتر از ۵ درصد نخواهد رفت. گوشی‌های هوشمند معرفی شده در این مقاله را کارشناسان سایت Tech Advisor آزمایش کرده و بر مبنای معیارهای مختلفی (متناسب بودن قیمت با قابلیت‌ها، میزان محبوبیت در بازار) آن‌ها را به عنوان برترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ (۹۸) شیائومی معرفی کرده‌اند. لازم به توضیح است که قیمت‌ها به شکل تقریبی ذکر شده‌اند.

استراتژی‌های تجاری اغلب گیج‌کننده‌ شیائومی دلیل اصلی موفقیت این شرکت هستند که البته انتقاداتی را برای این شرکت به همراه داشته است. شیائومی اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد سری گوشی‌های اقتصادی این شرکت به‌نام ردمی دیگر در سری گوشی‌‌های برند شیائومی عرضه نخواهند شد و به صورت برندی مستقل تحت مالکیت شیائومی عرضه خواهند شد. ژانویه ۲۰۱۹ میلادی اولین گوشی برند جدید به‌نام Redmi Note 7 به بازار عرضه شد. یک گوشی خوش‌ساخت که مجهز به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است. در ادامه Redmi 7 Pro و Redmi 7 معرفی شدند که مدل‌های یاد شده به‌تازگی به بازار کشورهایی همچون انگلستان راه یافته‌اند. شیائومی قصد دارد اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی مدل جدیدی از Redmi که  مجهز به یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی است را به بازار عرضه کند و در آینده نیز گوشی‌های هوشمند مجهز به حس‌گرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی را روانه بازار کند. این مسئله چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، زیرا اکوسیستم سخت‌افزاری این شرکت مجهز به دستگاه‌های فوق‌العاده پیشرفته‌ای است که برای بسیاری از شرکت‌های مستقل در بازار محصولاتی را تولید می‌کند که تحت نام برند شیائومی به فروش می‌رسند. در خط مقدم گوشی‌های هوشمند این شرکت Mi 9 قرار دارد که شیائومی در فوریه  سال ۲۰۱۹ میلادی و در جریان کنگره جهانی موبایل (شیائومی وعده داده از Mi 10 در فوریه ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد.) از آن رونمایی کرد. یک گوشی قدرتمند مجهز به ۶ گیگابایت حافظه اصلی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که به قیمت ۴۹۹ پوند در انگلستان به فروش می‌رسد. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نیز به قیمت ۵۴۹ پوند به فروش می‌رسد. نمونه‌های اقتصادی‌تر این گوشی Mi 9 SE به قیمت ۳۴۹ پوند و Mi 9T مدل ۶۴ گیگابایتی به قیمت ۲۹۹ پوند و مدل ۱۲۸ گگیابایتی نیز به قیمت ۳۲۹ پوند به فروش می‌رسند. Mi 8 پرچم‌دار سال گذشته این شرکت هنوز هم جزء گوشی‌های مطرح بازار است که افت قیمت خوبی داشته و در خرده‌فروشی‌های آنلاین به قیمت کمتر از ۴۵۹ پوند در دسترس قرار دارد. Mi 8 Lite و Mi 8 Pro نیز از انتخاب‌های دیگر معقول هستند. در گروه پرچم‌داران نیز Mi Mix، Mi Mix 3 5G که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ معرفی شدند؛ جزء بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹ هستند. همه این مدل‌ها از سیستم‌عامل MIUI 10 که  نسخه سفارشی اندروید است استفاده می‌کنند. لازم به توضیح است که خط تولید این گوشی‌ها به Mi A3 ارتقا پیدا کرده، هرچند در بازار همه کشورها توزیع نشده است.

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۹۸

اکنون که تا حدودی با کم و کیف گوشی‌های هوشمند شیائومی آشنا شدید، اجازه دهید برترین گوشی‌های شیائومی در سال ۹۸ به انتخاب سایت Tech advisorرا همراه با مشخصات آن‌ها معرفی کنیم.

۱. شیائومی Mi 9

01_540

پرچم‌دار جدید این شرکت طراحی بسیار زیبا، مشخصات خوب و قیمت مناسبی نسبت به سایر پرچم‌داران بازار دارد. Mi 9 تنها بهترین پرچم‌دار این شرکت نیست، بلکه یکی از بهترین گوشی‌های جهان است. اگر مالک یک گوشی Mi 8 هستید و به ویژگی‌ها و مشخصات Mi 9 نگاهی داشته باشید، ترغیب می‌شوید  که Mi 8 را با Mi 9  جایگزین کنید. Mi 9 به یک حس‌گر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، تراشه پر قدرت اسنپ‌دراگون ۸۵۵، یک صفحه‌نمایش بزرگ و دوربین سه‌گانه با لنزهای قدرتمند ۴۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۲۰ وات نیز خبر خوبی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های شیائومی است. سایت تخصصی دوربین DxOMark، دوربین Mi 9 را آزمایش کرده و و اعلام کرده بهترین کیفیت فیلم‌برداری را دارد. جدول ۱ مشخصات فنی مهم این گوشی را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 9
سیستم عاملاندروید پای(۹)، MIUI 10
نوع صفحه‌نمایشصفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED با ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۲۳۴۰ در ‌۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۳۹ اینچ, ۱۰۰.۲ سانتیمتر مربع (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود ۸۵.۲ درصد)
ابعاد۱۵۷.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۶ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۸۵۵ هشت هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری ۲.۸ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیAdreno 640
حافظه اصلی۶/۸ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته با پشتیبانی از GSM / CDMA / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
دوربین  سلفیتک لنز ۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوربین سه گانه با لنزهای ۴۸ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۱۶ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۳۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتزیر صفحه نمایش
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۷۳ گرم
رنگبنفش، آبی آسمانی، سیاه
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۲. Xiaomi Mi 8 Pro

02_1_9

Mi 8 Pro که Mi 9 جایگزین آن شده، هنوز هم یکی از گوشی‌های هوشمند قدرتمند بازار است. Mi 8 Pro در خرده‌فروشی‌های آنلاین به قیمت ۲۹۹ پوند به فروش می‌رسد و در مقایسه با گوشی‌های هوشمند پر قدرت بازار که انتظار می‌رفت روند کاهشی قیمت را تجربه کنند ولی این اتفاق برای آن‌ها رخ نداد، انتخاب خوبی است. عملکرد و دوربین‌های قدرتمند و نرم‌افزارهای واقعا مفید و کاربردی، همراه با حسگر اثرانگشت که زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته و یک قاب پشتی شفاف و زیبا که نشان از یک طراحی هوشمندانه دارد، Mi 8 Pro را به یک گوشی خوش‌ساخت و جذاب تبدیل کرده است. جدول ۲ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی Xiaomi Mi 8 Pro
سیستم عاملاندروید ۸.۱ (اوریو)
نوع صفحه‌نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ پیکسل (~۴۰۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۲۱ اینچ (~۸۳.۸% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۴.۹ در ۷۴.۸ در ۷.۶ میلی‌متر
پردازندهاسنپ‌دراگون ۸۴۵ هشت هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری ۲.۸ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیAdreno 630
حافظه اصلی۸/۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته با پشتیبانی از GSM / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, DLNA, هات‌اسپات
دوربین  سلفیتک لنز ۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوربین دو گانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتزیر صفحه نمایش، Face ID
وزن۱۷۷ گرم
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۳. شیائومی Mi Mix 3

03_551

یکی از گوشی‌های هوشمند دو لنزه خوب بازار است که دوربین سلفی از دو لنز ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی این گوشی به شکل کشویی و پاپ‌آپ طراحی شده و کاربر به شکل مکانیکی به آن دسترسی دارد. این گوشی به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و حس‌گر مادون قرمز تشخیص چهره مجهز شده است. صفحه‌نمایش گوشی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و از تفکیک‌پذیری ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی ۶.۳۹ اینچی کاملا ایده‌آل است. به عبارت دقیق‌تر در هر اینچ ۴۰۳ پیکسل وجود دارد. پشتیبانی از فناوری ارتباط حوزه نزدیک و ۸ گیگابایت حافظه اصلی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی جوابگوی نیاز بیشتر کاربران است. جدول ۳ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد. لازم به توضیح است مدل Mi Mix 3 5G به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ تجهیز شده، اما Mi Mix 3 به تراشه ۸۴۵ تجهیز شده است.

مشخصات گوشی شیائومی Mi Mix 3
سیستم عاملاندروید ۹ (پای)
نوع صفحه‌نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۳۹ اینچ (۹۳.۴ درصد نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۷.۹ در ۷۴.۷ در ۸.۵ میلی‌متر
پردازندهاسنپ‌دراگون ۸۴۵ هشت هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری
۲.۸ گیگاهرتز (چهار هسته ۲.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 630
حافظه اصلی۱۰/۸/۶ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته با پشتیبانی از GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
شبکه  بی سیمدو بانده،Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، WiFi Direct، هات‌اسپات
دوربین  سلفیدوگانه ۲۴ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوربین دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۲۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۲۱۸ گرم
رنگسبز، آبی، مشکی، آبی ترکیبی
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

۴. شیائومی Mi 8

04_463

Mi 8 یکی از گوشی‌های هوشمند خوش‌ساخت شیائومی است که طراحی مبتنی بر بریدگی صفحه‌نمایش را دارد. Mi 8 به فناوری تشخیص چهره مادون قرمز، پردازنده ۸۴۵، دوربین دوگانه مجهز به لنز تله‌فوتو و صفحه‌نمایش سوپر امولد سامسونگ تجهیز شده است. شیائومی در نام‌گذاری این پرچم‌دار تصمیم گرفت به جای نام‌گذاری Mi 7
از نام‌گذاری Mi 8 استفاده کند که به افتخار هشتمین سالگرد تاسیس این شرکت این عدد انتخاب شد. این گوشی قدرتمند به ۶ گیگابایت حافظه اصلی، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، حس‌گر اثرانگشت، فناوری تشخیص چهره سه بعدی و گارد ژله‌ای تجهیز شده است. جدول ۴ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 8
سیستم عاملاندروید ۸.۱ (اوریو)
نوع صفحه‌نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۶.۲۱ اینچ (~۸۳.۸% نسبت نمایشگر به بدنه)
اندازه۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ پیکسل (~۴۰۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
ابعاد۱۵۴.۹ در ۷۴.۸ در ۷.۶ میلی‌متر
پردازندهاسنپ‌دراگون ۸۴۵ هشت هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری
۲.۸ گیگاهرتز (چهار هسته ۲.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 630
حافظه اصلی۶/۸ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۲۵۶/۱۲۸/۶۴ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته (نانو سیم کارت، همزمان یکی فعال) با پشتیبانی از GSM / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, DLNA, هات‌اسپات
دوربین  سلفی۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۴۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۷۵ گرم
رنگسیاه, آبی, سفید, طلایی
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۵ میلیون هزار تومان

۵.  شیائومی Mi Mix 2S

05_376

گوشی‌های هوشمند تمام صفحه به تدریج فراگیر خواهند شد. گوشی هوشمندی را تصور کنید که مجهز به فاکتورهایی شبیه به شارژ بی‌سیم، عملکرد سریع‌ و دوربین دوگانه‌ مبتنی بر هوش مصنوعی باشد. Mi Mix 2S به لطف قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد موفق شده با پرچم‌داران مطرح بازار رقابت نزدیکی داشته باشد. بدنه سرامیکی و صفحه‌نمایشی که نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد و طراحی منحصر به فرد باعث شده گوشی کاملا خوش دست باشد. البته فقدان جک هدفون، اسپیکر مونو و عملکرد نسبتا ضعیف دوربین سلفی از نقاط ضعف این گوشی هوشمند هستند. عملکرد باتری می‌توانست بهتر باشد و انتظار می‌رفت این شرکت صفحه‌نمایش Quad-HD با ویژگی ضدآب بودن را استفاده می‌کرد. جدول ۵ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi Mix 2S
سیستم عاملاندروید ۸.۰ (اوریو)، MIUI 10
نوع صفحه‌نمایشIPS LCD لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل, نسبت تصویر ۱۸ به ۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۵.۹۹ اینچ (~۸۱.۹% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۰.۹ در ۷۴.۹ در ۸.۱ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۸۴۵- هشت هشته‌ای (چهار هسته ۲.۸ و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 630
حافظه اصلی۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۶۴ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته- GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات
دوربین  سلفیتک لنز ۵ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل دوآل پیکسل با لرزشگیر ۴ محوره
ظرفیت باتری۳۴۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۹۱ گرم
رنگسیاه، سفید
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۵ میلیون و ۳۰۰ تومان

۶.  شیائومی Pocophone F1

06_316

بدون تردید پوکوفون (Pocophone) اف وان در مقایسه با نمونه‌های مشابه جزء بهترین‌ها است. به عبارت دقیق‌تر، شیائومی برای طراحی یک گوشی هوشمند با ویژگی‌های بالا و قیمت ارزان کار بزرگی انجام داده است. شاید گوشی فوق نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی هوشمندی نباشد که انتظارش را دارید، اما به لحاظ طراحی هنوز هم خوب است. اگر Mi 8 یا ۹ را دوست دارید، اما بودجه شما اجازه خرید نمی‌دهد، این گوشی برای شما طراحی شده است.  جدول ۶ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Pocophone F1
سیستم عاملاندروید ۸.۱ (اوریو)
نوع صفحه‌نمایشIPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۲۴۶ پیکسل، ۱۸.۷:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۱۸ اینچ (~۸۲.۲% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۵.۵ در ۷۵.۳ در ۸.۸ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۸۴۵ – هشت هسته ای( چهار هسته ۲.۸ و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 630
حافظه اصلی۶/۸ گیگابایت
درگاه حافظهدارد- میکرو اس دی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابتی از طریق شیار دوم سیم کارت
ظرفیت حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم‌کارته‌ ترکیبی-GSM / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
دوربین  سلفی۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه: ۱۲ مگاپیکسل و ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۴۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی، تشخیص چهره به کمک مادون قرمز
جک ۳.۵ میلی متریدارد
وزن۱۸۰ گرم
رنگمشکی، آبی، قرمز
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۷. شیائومی Mi 9T

07_258

با ترکیب برخی از بهترین ویژگی‌های سری Mi 9 توانسته قابلیت‌های کاربری را همراه با قیمتی اقتصادی در اختیار کاربران قرار دهد. صفحه‌نمایش بزرگ، باتری با ظرفیت بالا و دوربین سه‌گانه برای یک گوشی میان رده در بازار قابلیت‌های ارزشمندی هستند. جدول ۷ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 9T
سیستم عاملاندروید پای(۹)، MIUI 10
نوع صفحه‌نمایشصفحه نمایش لمسی خازنی AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۳۹ اینچ (~۸۶.۱% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۶.۷ در ۷۴.۳ در ۸.۸ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۷۳۰- هشت هسته ای (۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیAdreno 618
حافظه اصلی۶ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته- HSDPA، GSM، LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, باند دوگانه, Wi-Fi Direct, هات اسپات
دوربین  سلفی۲۰ مگاپیکسلی
دوربین اصلیسه گانه- ۴۸ مگاپیکسلی+ ۸ مگاپیکسلی + ۱۳ مگاپیکسلی
ظرفیت باتری۴۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتزیر صفحه نمایش
جک ۳.۵ میلی متریدارد
وزن۱۹۱ گرم
رنگمشکی، قرمز، آبی
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۸. شیائومی Mi 9 SE

08_222

Mi 9 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود است، مدل SE این سری نه تنها اقتصادی‌تر است، بلکه فشرده‌تر هم هست. SE بیشتر ویژگی‌های این سری را دارد و همچنین یک حس‌گر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز سه گانه و بدنه شیشه‌ای هولوگرافیک صلابت خاصی به این گوشی داده است. شیائومی با تعبیه یک پردازنده میان رده و متعادل‌سازی برخی از قابلیت‌ها هزینه‌های تولید این گوشی را کاهش داده،.اما Mi 9 SE هنوز هم یک گوشی میان رده عالی است. جدول ۸ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 9 SE
سیستم عاملاندروید پای(۹)، MIUI 10
نوع صفحه‌نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۳۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۵.۹۷ اینچ (~۸۴.۱% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۴۷.۵ در ۷۰.۵ در ۷.۵ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۷۱۲ – هشت هسته با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و ۱.۷ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیAdreno 616
حافظه اصلی۶ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته با پشتیبانی از GSM / CDMA / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
دوربین  سلفی۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلیسه گانه- ۴۸ مگاپیکسل + ۱۳ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۰۷۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتزیر صفحه نمایش
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۵۵ گرم
رنگبنفش، آبی آسمانی، خاکستری
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان

۹. شیائومی Mi A3

09_188

Android One به دلیل عرضه به‌روزرسانی‌های دقیق سیستمی و امنیتی محبوب است. Mi A3 نیز در بازار مملو از گوشی‌های هوشمند اندرویدی توانسته با ارائه برخی از بهترین قابلیت‌هایی که درون اندروید وان وجود دارد، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.
عملکرد این گوشی برای یک روز کاری مناسب است و نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید طراحی خوبی دارد. البته اگر بودجه اجازه می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم Mi 9T را خریداری کنید. جدول ۹ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi A3
سیستم عاملاندروید ۹- اندروید وان
نوع صفحه‌نمایشSuper AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۲۸۶ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۰۱ اینچ (~۸۰.۳% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۳.۵ در ۷۱.۹ در ۸.۵ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۵- هشت هسته ( چهار هسته ۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 610
حافظه اصلی۴ گیگابایت
درگاه حافظهمیکرو اس دی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از طریق شیار دوم سیم کارت
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم‌کارته  با پشتیبانی از GSM / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
دوربین  سلفی۳۲ مگاپیکسلی
دوربین اصلیسه گانه: ۴۸ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۴۰۳۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتدارد
جک ۳.۵ میلی متریزیر صفحه نمایش
وزن۱۷۳.۸ گرم
رنگدارد
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان

 ۱۰. شیائومی Redmi Note 7

10_293

(شکل ۱۰)ردمی نوت ۷  گوشی هوشمند خوبی است که نسبت به پولی که برای خرید آن هزینه می‌کنید، امکانات خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این رنج قیمت کمتر گوشی را پیدا می‌کنید که قابلیت‌هایی مشابه با Redmi Note 7 ارائه کند. یک صفحه‌نمایش بزرگ و باتری قدرتمند که جوابگوی یک روز کاری است، جک هدفون، پشتیبانی از دو سیم کارت و تعبیه شکاف کارت حافظه برای علاقه‌مندان خبر خوبی است. عملکرد عمومی این گوشی حتا با وجود آن‌که به تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰ تجهیز شده مطلوب است. جدول ۱۰ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 7
سیستم عاملاندروید ۹.۰- MIUI
نوع صفحه‌نمایشIPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۰۹ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۳ اینچ (~۸۱.۴% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۹.۲ در ۷۵.۲ در ۸.۱ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۰ – هشت هسته ای( چهار  هسته ۲ گیگاهرتز و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتز)
پردازنده گرافیکیAdreno 512
حافظه اصلی۴/۶ گیگابایت
درگاه حافظهدارد
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم‌کارته‌- GSM / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
دوربین  سلفی۱۳ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه ۴۸ مگاپیکسل +  ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۴۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریدارد
وزن۱۸۶ گرم
رنگآبی، مشکی، قرمز
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۳ میلیون و ۵۰ هزارتومان

۱۱. شیائومی Mi 8 Lite

11_208

یک گوشی میان رده با امکانات قدرتمند و یک طراحی زیبا است که از یک صفحه‌نمایش ۶.۲۶ اینچی استفاده می‌کند. جدول ۱۱ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi Note 7
سیستم عاملاندروید ۸.۱ (اوریو)
نوع صفحه‌نمایشIPS LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل، ۱۹:۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۶.۲۶ اینچ (~۸۲.۵% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۶.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۵ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۰- هشت هسته ای (چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتز)
پردازنده گرافیکیAdreno 512
حافظه اصلی۴/۶ گیگابایت
درگاه حافظهاز طریق درگاه دوم سیم کارت تا ۲۵۶ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته- با پشتیبانی از GSM / CDMA / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
دوربین  سلفی۲۴ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه: ۱۲ مگاپیکسل  + ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۳۵۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۶۹ گرم
رنگطلایی، آبی، خاکستری
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۱۲.  شیائومی Mi A2

12_176

اندروید وان به گوشی هوشمند Mi A2 یک تجربه کاربری روان را ارائه می‌کند. Mi A2 با قیمتی مقرون به صرفه، کیفیت ساخت خوب به ویژه در ارتباط با صفحه‌نمایش و عملکرد قابل قبول در زمان کار با دوربین سه گانه تجربه دلنشینی در اختیارتان قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند به نسبت پولی که برای آن پرداخت می‌کنید، قابلیت‌های جالب توجهی در اختیارتان قرار می‌دهد. جدول ۱۲ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi A2
سیستم عاملاندروید ۸.۱ اوریو، اندروید وان
نوع صفحه‌نمایشLTPS IPS LCD لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل, نسبت تصویر ۱۸ به ۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۵.۹۹ اینچ (~۷۷.۴% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۵۸.۷ در ۷۵.۴ در ۷.۳ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۶۶۰- هشت هسته‌ای (چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتزی، چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
پردازنده گرافیکیAdreno 512
حافظه اصلی۶/۴ گیگابایت
درگاه حافظهندارد
ظرفیت حافظه داخلی۱۲۸/۶۴/ ۳۲ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته- GSM / CDMA / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات
دوربین  سلفیدوگانه: ۱۲ مگاپیکسل + ۲۰ مگاپیکسل
دوربین اصلی۲۰ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۳۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریندارد
وزن۱۶۶ گرم
رنگصورتی, قرمز, طلایی, آبی, سیاه
شارژ سریعدارد
قیمت تقریبی۲ میلیون و ۶۸۰ هزارتومان

۱۳. شیائومی Mi A2 Lite

13_146

Mi A2 Lite برای افرادی طراحی شده که تمایلی ندارند بودجه خیلی زیادی برای خرید یک گوشی پرچم‌دار یا میان رده پرداخت کنند، اما دوست دارند به قابلیت‌های قدرتمندی دسترسی داشته باشند. جدول ۱۳ مشخصات فنی این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi A2 Lite
سیستم عاملاندروید ۸.۱ اوریو
نوع صفحه‌نمایشIPS LCD لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ
وضوح۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل, ۱۹:۹ (~۴۳۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
اندازه۵.۸۴ اینچ (~۷۹.۵% نسبت نمایشگر به بدنه)
ابعاد۱۴۹.۳ در ۷۱.۷ در ۸.۸ میلی‌متر
پردازندهاسنپدراگون ۶۲۵- هشت هسته ای
پردازنده گرافیکیAdreno 506
حافظه اصلی۴/۳ گیگابایت
درگاه حافظهمیکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت درگاه اختصاصی
ظرفیت حافظه داخلی۳۲/۶۴ گیگابایت
وضعیت سیم کارتدو سیم کارته- GSM / CDMA / HSPA / LTE
شبکه  بی سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات
دوربین  سلفی۵ مگاپیکسل
دوربین اصلیدوگانه ۱۲ مگاپیکسل+ ۵ مگاپیکسل
ظرفیت باتری۴۰۰۰ میلی آمپر
حس گر اثرانگشتپشت گوشی
جک ۳.۵ میلی متریدارد
وزن۱۷۸ گرم
رنگسیاه, آبی, طلایی, رزگلد, قرمز
قیمت تقریبی۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان

 

منبع:شبکه-مگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *