بدافزاری که همه مرورگرها را هدف گرفته است

به نقل از ایتنا

نسخه‌هایی از یک بدافزار در مرورگرهای مختلف از جمله کروم و فایرفاکس رصد شده که از آن برای اضافه کردن افزونه های مخرب استفاده می‌شود.

مرورگرهای گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، مایکروسافت ادج و غیره به طور مداوم با یک حمله بدافزاری روبرو هستند. این حمله در مرورگرهای مختلف رصد شده و از آن برای افزودن تبلیغات به نتایج جستجو یا افزونه های مخرب به مرورگرها استفاده می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش وب سایت Gadgets۳۶۰، مایکروسافت در یک پست وبلاگی اشاره کرده از می تا سپتامبر ۲۰۲۰ صدها هزار مورد از بدافزارAdrozek در سراسر جهان رصد شده است.

این شرکت ۱۵۹ دامنه را ردیابی کرده که هر کدام از آنها به طور متوسط میزبان ۱۷۳ هزار URL بودند. در هرکدام از URL ها نیز به طور متوسط ۱۵۳۰۰ نمونه پلیمورفیک از بدافزار ردیابی شده بود. هدف این بدافزار هدایت کاربران به وب سایت‌های وابسته و حتی ارائه تبلیغات به آنها است.

علاوه برآن بدافزار مذکور به طور مخفیانه و با اضافه کردن افزونه‌های بد به مرورگر به مقاصد خود دست می یابد. این بدافزار تنظیمات مرورگر را طوری تغییر می‌دهد تا تبلیغات را در صفحات وب قرار دهد.

به گفته یکی از محققان مایکروسافت این بدافزار در هر مروگر افزونه‌های متفاوتی را هدف می‌گیرد و متنی مخربی را به آنها اضافه می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *