با پرداخت ۸.۵ میلیون دلار صاحب یک جنگنده F16 شوید!

یک شرکت فلوریدایی پیشنهادی خاص برای عموم ارایه کرده است: خرید یک جنگنده F16 فایتینگ فالکون به قیمت ۸.۵ میلیون دلار! این جنگنده که زمانی یکی از مرگبارترین سلاح‌های هوایی شناخته می‌شد، حالا در معرض فروش قرار گرفته و البته در این فروش تمام تجهیزات نظامی آن و حتی برخی رادارها نیز جداسازی شده است. این جنگنده پیش از این در سایت کنترلر برای فروش قرار گرفته بود. بر اساس توضیحاتی که در این سایت ارایه شده است، جنگنده F16 فایتینگ فالکون محصول سال ۱۹۸۰ بوده و تجربه شش هزار ساعت پرواز دارد. در حال حاضر این جنگنده در انباری واقع در فلوریدا نگهداری می‌شود.

آخرین مدل از جنگنده‌های F16 با نام F-16V Block 70 تولید شده و مجهز به ابزار روز زمان خود، مانند رادار الکترونیکی جدید، مخازن سوخت جدید، GPS و سیستمی خودکار که از برخورد با زمین جلوگیری می‌کرد، شده بود. مدت زمان پرواز مجاز برای یک جنگنده F16 پیش از بازنشستگی، حدود هشت هزار ساعت است. با توجه به این موضوع، خریدار این جنگنده می‌تواند حداقل از دو هزار ساعت پرواز با این شکارچی آسمان لذت ببرد. پس از رسیدن به ساعت پرواز مجاز، برخی از قطعات جنگنده نیاز به تعویض و آپگرید خواهند داشت.

f16cdb7072-1566247655

در همین خصوص باید به این نکته نیز اشاره شود که پرواز با یک جنگنده نیازمند ساعت‌ها آماده‌سازی قبل از پرواز است و هزینه سوخت هر دوره پروازی نیز هزاران دلار خواهد بود. همانطور که گفته شد تمامی ابزارهای نظامی این جنگنده جدا شده است، اما این کار تاثیری بر روی عملکرد آن نخواهد داشت. شاید سوالی که پس از خواندن این مطلب ذهن شما را مشغول کرده باشد، مربوط به قانونی بودن فروش و پرواز چنین جنگنده‌ای است. در پاسخ به این سوال باید گفت نمونه‌های مشابهی در آمریکا وجود داشته است که افراد غیر نظامی اقدام به خرید جنگنده‌های نظامی کرده‌اند. مشهورترین نمونه از این افراد مایکل دورن بازیگر نقش وورف در پیشتازان فضا است که صاحب یک جنگنده اف-۸۶ سیبر بود.

از طرف دیگر، پس از حادثه یازده سپتامبر، فروش مستقیم ابزار نظامی، به خصوص تانک‌ها و جت‌ها، توسط ارتش آمریکا به افراد غیر نظامی ممنوع شد. پس به احتمال فراوان این جت توسط ناتو یا فردی عادی به فروش می‌رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *