با این ترفند آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنید

به نقل از آی تی ایران

اگرچه گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های اخیر به باتری‌هایی با ظرفیت‌های بالا مجهز شده‌اند اما همچنان برخی از کاربران که مدام از این محصول استفاده می‌کنند، از خالی شدن سریع و البته سرعت شارژ پایین باتری این گوشی‌ها گلایه دارند.

با این حال، ورود فناوری شارژ سریع و تعبیه آن در دل بسیاری از گوشی‌های هوشمند، توانسته تا حدودی مدت زمان انتظار برای پُر شدن شارژ باتری را کاهش دهد. اما یک روش بسیار ساده‌ نیز وجود دارد که می‌تواند سرعت شارژ باتری را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

برای استفاده از این ترفند، ابتدا باید وارد اپلیکیشن Settings در گوشی آیفون شد. سپس وارد بخش Battery Health Section شد و گزینه Optimized Battery Charging را غیرفعال کرد. با این کار می‌توانید تا حد زیادی به سرعت شارژ گوشی خود اضافه کنید.

طبق گفته مهندسان اپل، طول عمر باتری گوشی‌های آیفون به عوامل مختلفی همانند الگوهای شارژ و دما بستگی دارد. درواقع، هرچه عمر باتری بیشتر باشد، شارژ کمتری را در خود نگه خواهد داشت. وصل کردن گوشی به شارژر و عدم قطع اتصال آن در حالی که شارژ باتری ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد، می‌تواند افت عملکرد باتری را به دنبال داشته باشد.

اگرچه شاید این موضوع در طی یک یا دو سال اول استفاده از گوشی احساس نشود، اما در سال‌های بعد قطعا تاثیر منفی خود را نشان خواهد داد. اپل در آی او اس ۱۳، قابلیت بهینه‌سازی شارژ باتری (Battery charging optimizations) را به منظور تلاش برای ارتقای عملکرد باتری گوشی‌های خود عرضه کرد.

در سال ۲۰۱۸ و زمانی که مشخص شد برخی از بروزرسانی‌های این شرکت، منجر به افت عملکرد باتری گوشی‌های قدیمی‌می‌شود، انتقادهای زیادی متوجه اپل شد. اپل نیز در واکنش به این انتقادها اعلام کرد که باتری‌های قدیمی‌نمی‌توانند همانند باتری‌های جدید، عملکرد بالای پردازنده را پشتیبانی کنند. بنابراین، گزینه‌ای را به گوشی‌های آیفون خود اضافه کرد تا کاربر در صورت تمایل و با مسئولیت خود، ویژگی مذکور را که از آی او اس ۱۳ به آیفون‌ها اضافه شد، غیرفعال کند. هرچند توصیه نمی‌شود که این ویژگی برای همیشه غیرفعال باشد.

با این حال، قابلیت مذکور در گوشی‌های آیفون به لطف بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی بسیار هوشمندانه عمل می‌کند به طوری که عادت‌های شارژ گوشی توسط کاربر را به مرور زمان فرا می‌گیرد و مانع از آن می‌شود تا شارژ باتری به صورت یکنواخت تا ۱۰۰ درصد پُر شود و تا چند ساعت به همین حالت در شارژ باقی باند. چیزی که می‌تواند از عمر باتری در درازمدت بکاهد.

در واقع، زمانی که فرصت چندانی برای شارژ گوشی ندارید و در عین حال می‌خواهید دستگاه خود را به طور کامل (۱۰۰ درصد) شارژ کنید، می‌توانید با غیرفعال کردن این قابلیت، به خواسته خود برسید.

منبع: Digitaltrends

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *