بازگشت مهندس ارشد معماری اسکای لیک به اینتل

اینتل مهندس باسابقه پروژه معماری اسکای‌لیک، شلومیت وایس را به این شرکت بازمی‌گرداند. وایس رهبری بخش توسعه و طراحی تمام تراشه‌های مصرفی اینتل را به عهده خواهد گرفت.

مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، برنامه‌هایی برای بازسازی دوباره تیم مهندسی این شرکت دارد و بازگشت یکی از خالقان معماری اسکای‌لیک (Skylake) بخشی از آن به شمار می‌آید. شلومیت وایس، مهندس باسابقه بخش معماری سخت‌افزار، قرار است بعد از بازگشت به اینتل رهبری بخش توسعه و طراحی تراشه‌های اینتل را عهده‌دار شود.

وایس چهار سال گذشته به عنوان جانشین ارشد مدیر در بخش مهندسی سیلیکون ملانوکس انویدیا مشغول به کار بود و مدیریت گروه هزارنفری طراحی تراشه را در این شرکت به عهده داشت؛ اما دستاوردهای او هرگز با موفقیت‌هایش در اینتل قابل مقایسه نبود.

در مدت‌زمان فعالیت در اینتل، وایس به پاس خدماتش در بخش توسعه معماری Dual-core جایزه دستاورد این شرکت را که بالاترین افتخار در اینتل به شمار می‌آید دریافت کرد. پس از آن، مسئولیت مهم رهبری تیم توسعه پردازنده‌های مشهور سندی بریج (Sandy Bridge) و اسکای‌لیک به او سپرده شد.

اسکای‌لیک را شاید بتوان معروف‌ترین معماری پردازنده توسعه داده‌شده توسط اینتل به شمار آورد. این شرکت به خاطر تأخیر در بخش تکنولوژی ۱۰ نانومتری، حدود ۶ سال از این معماری استفاده کرد و نسل ۶ تا ۱۰ پردازنده‌های سری Core و همچنین چند نسل از تراشه‌های سرور را بر پایه همین معماری بنا کرد. این روند، شاهدی برای قدرت و پتانسیل بالای معماری اسکای‌لیک به شمار می‌آید. با توجه به تأخیر بلندمدت اینتل در اجرایی کردن فرایند ساخت ۱۰ نانومتری و به لطف معماری قدرتمند اسکای‌لیک، اینتل تنها ۱۰ درصد از سهم بازار خود را به AMD واگذار کرد که با توجه به‌ تأخیرهای شرکت، درصد بسیار کمی به نظر می‌رسد.

حالا در تیم جدید مهندسی پردازنده اینتل، وایس به عنوان معاون ارشد گروه مهندسی طراحی شرکت مشغول به کار خواهد شد و در کنار سانیل شنوی، سمت مدیر کل مشترک این تیم را به عهده خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *