ایرانسل با ۵G به تحول صنعت گیم ایران کمک می‌کند

ایرانسل با اظهار علاقه‌مندی برای فعالیت در حوزه بازی، اعلام کرد حرکت از ۴G به ۵G بسیاری از مشکلات این حوزه را حل می‌کند.

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت بازی چهارشنبه ۵ خردادماه به میزبانی ایرانسل با حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کافه بازار، آپارات و برخی بازی‌سازان برگزار شد. در این نشست از کتاب «فناوری‌های صنعت گیم ۱۴۰۰» نیز رونمایی شد.

به گزارش روابط‌ عمومی ایرانسل، شیوع ویروس کرونا باعث رشد ۲۰ درصدی صنعت گیم در حوزه بین‌الملل شده و در ایران نیز طبق گزارش کافه‌بازار، درآمد بازی‌های موبایل بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از سویی، جمعیت ۳۰ میلیونی گیمرها در ایران نشان از وجود ظرفیت ۱۰ تا ۲۰ درصدی از ارزش بازار می‌دهد. بر همین اساس، ایرانسل در نظر دارد با ورود به این صنعت و حمایت از آن، زیرساخت گسترده خود را در اختیار مخاطبان چند ده میلیونی‌اش قرار بدهد.

معاون دیجیتال ایرانسل با ذکر اینکه جای کار بسیاری در صنعت بازی در کشورمان وجود دارد، به طراحی و توسعه بازی‌ها، تعیین مدل‌های درآمدی، مشوق‌هایی که دولت می‌تواند در نظر بگیرد، گسترش مراکز تخصصی رشد و شتاب‌دهی توسعه بازی اشاره می‌کند. به گفته باقر صمدی، حرکت از ۴G به ۵G بسیاری از مشکلات را در بسترهای آنلاین و بازی‌های موبایلی حل می‌کند. صمدی تصریح کرد:

جامعه در حال حرکت به سمت تغییر تکنولوژی است و به سمت ۵G رفتن تأثیر بسیار زیادی در رشد صنعت گیم خواهد گذاشت. اصلی‌ترین ویژگی نسل پنج تلفن همراه، سرعت بالا و پینگ به‌شدت کمتر نسبت به تکنولوژی‌های کنونی موبایل است که برای بازی‌های آنلاین مهم‌ترین فاکتور به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر مشکل اپراتور در توسعه ۵G، موارد کاربردی (use case) است. یکی از مهم‌ترین این کاربردها، بازی‌های آنلاین است و هرچه بیشتر تولید شود، انگیزه بیشتری خواهیم داشت تا در این حوزه ورود کنیم. از آنجایی که به احتمال زیاد ۵G در ابتدای مسیر به‌صورت نقطه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پوشش سراسری نخواهد داشت؛ در این زمان، تعامل اپراتور با بازی‌سازها باید بیشتر شود و این از مواردی است که ما با صنعت گیم اتصال پیدا خواهیم کرد. تقاضای ایرانسل از فعالان حوزه گیم این است که موارد کاربری را که می‌تواند با کمک نسل پنج تلفن همراه ایرانسل در صنعت گیم تحول ایجاد کند، به ما معرفی کنند.

صمدی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی گروه آفریقایی MTN برای سرمایه‌گذاری در حوزه بازی و ظرفیت بسیار بالای صادرات بازی توسط آن گفت:

گروه MTN از قبل در این زمینه ورود کرده و با توجه به اینکه آن‌ها به بازارهای بین‌المللی دسترسی دارند، طبیعی است که بازار متفاوت‌تری را نسبت به بازار ایران داشته باشند. بااین‌حال این علاقه‌مندی وجود دارد تا در صورت وجود توانمندی، از ایران، محصولات، سرویس‌‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را به آن‌ها ارائه دهیم.

صمدی در ادامه، با اشاره به پیشرفته‌تر بودن بازار ایران نسبت به بازارهای برخی کشورهای آفریقایی گفت: «ما حداقل در حوزه کاربری اینترنت و سرویس‌های دیجیتال، با وجود همه مشکلات، نسبت به آن‌ها جلوتر هستیم و همیشه یک روند انتقال تجربه و دانش بین ایرانسل و MTN وجود دارد. گروه MTN، نه‌تنها در حوزه گیم، بلکه در توسعه سایر سرویس‌های دیجیتال نیز از هرگونه همکاری استقبال می‌کند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *