اپل برنامه Unjected را به دلیل نقض قوانین از اپ استور حذف کرد

به گفته بلومبرگ، اپل aبه دلیل نقض دستورالعمل‌هایش در رابطه با COVID-19 و انتشار اطلاعات نادرست، برنامه‌ی دوست‌یابی Unjected را از اپ استور حذف کرده است.

سال گذشته اپل و گوگل به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر، تأکید کردند که هرگونه برنامه‌ای که اطلاعات نادرست، غیر علمی یا شایعه را در رابطه با ویروس کرونا (Covid-19) منتشر کند، از فروشگاه‌ نرم‌افزاری این دو پلتفرم حذف خواهد شد. در جدیدترین مورد، گفته می‌شود غول دنیای فناوری یک برنامه دیگر را به همین مضمون از اپ استور حذف کرده است.

این برنامه که خود را محلی برای همفکرانی که از استقلال پزشکی و آزادی بیان حمایت می‌کنند، توصیف می‌کند، هم‌زمان با گزارش اخیر بلومبرگ در رابطه با آن از اپ استور حذف شده است. طبق گزارش یادشده، Unjected در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) راه‌اندازی شد و به کاربران این امکان را می‌دهد که پروفایل، مشخصات و پیام خود را به اشتراک بگذارند. در حقیقت این برنامه یک سرویس دوست‌یابی برای آنتی‌ واکسرها (کسانی که نمی‌خواهند واکسن بزنند) است که به‌عنوان Tinder for anti-vaxxers نیز شناخته می‌شود.

برنامه مذکور اخیراً یک فید اجتماعی مشابه فیسبوک و توییتر اضافه کرده که دقیقاً همان قابلیتی است که باعث تذکر گوگل و در نهایت حذف این قابلیت در اندروید شد. در این گزارش آمده است که یکی از به‌روزرسانی‌های معمول این برنامه توسط گوگل پلی بازبینی شد که نشان می‌داد Unjected محتوای نادرست ایجادشده توسط کاربران را کنترل نکرده است. در نهایت گوگل با ارسال چندین ایمیل، پست‌های شامل ادعای نادرست تأثیر واکسن‌ها نظیر اصلاح ژن mRNA تجربی، سلاح‌های زیستی و ریزتراشه‌های فناوری نانو برای ارتباط افراد با شبکه ۵G را ناقص سیاست خود اعلام کرد.

گوگل در ۱۶ جولای به Unjected اخطار داد که دو هفته فرصت دارد تا پست‌ها را حذف کند. شلبی تامسون، بنیان‌گذار این برنامه، خاطرنشان کرد که آن‌ها مجبور بوده‌اند این سانسور و محدودیت را اجرا کنند. سپس Unjected فید اجتماعی را برای بازیابی مجدد در گوگل پلی حذف کرد؛ اما تامسون گفت قصد دارد آن را به همراه پست‌های متمایزشده بازگرداند؛ اما Unjected تا همین اواخر در اپ استور در دسترس بود. به گفته بلومبرگ، این برنامه پس از تماس با اپل برای اظهار نظر در مورد برنامه موجود در اپ استور حذف شده است. اپل در بیانیه‌ای به توسعه‌دهندگان برنامه حذف‌شده گفته است برنامه‌شان مفهوم یا موضع نادرستی در قبال بیماری همه‌گیر اتخاذ کرده است.

به گفته سخنگوی اپل، این شرکت ابتدا روند بازبینی اولیه Unjected را رد کرده بود و پس از اعمال تغییرات در بخش‌های مربوط به Covid-19، برنامه را تأیید کرد؛ اما از آن زمان، توسعه‌دهنده این برنامه به‌روزرسانی‌های دیگری ارائه کرده است که بار دیگر آن را از انطباق با قوانین اپل خارج می‌کند. به گفته‌ی اپل، Unjected کاربران را تشویق می‌کند تا از کلمات خاصی برای جلوگیری از تشخیص داده شدن استفاده کنند. این نقض دستورالعمل‌های اپل است و به‌وضوح نشان می‌دهد که اگر توسعه‌دهنده‌ای بخواهد در سیستم تقلب کند، برنامه‌هایش از فروشگاه حذف می‌شود.

دستورالعمل‌های اپ استور ایجاب می‌کند که برنامه‌ها راه‌هایی برای بازبینی محتوای تولیدشده توسط کاربر داشته باشند و همه محتوای برنامه‌های مربوط به COVID-19 از مؤسسات متمرکز بر سلامت تهیه شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *