اپل احتمالا فناوری فیس آی‌دی را به کلیه محصولات آینده خود اضافه خواهد کرد

در حال حاضر  فناوری فیس‌ آی‌دی تنها در چندین محصول منتخب شرکت اپل قابل دسترس است. این محصولات شامل مدل‌های پیشرفته‌تر آی‌پد پرو و آی‌فون‌های اپل هستند. بدین‌ترتیب سایر محصولات اپل کماکان از تاچ آی‌دی استفاده می‌کنند. با این‌حال یک خبرنگار با نام مارک گورمن در جدیدترین نسخه از خبرنامه Power On خاطرنشان می‌کند که این وضعیت احتمالا در آینده دستخوش تغییر خواهد شد.

آقای گورمن ادعا می‌کند که برنامه اپل در نهایت این است که مشخصه فیس آی‌دی را به کلیه محصولات خود اضافه نماید. به بیان دقیق‌تر وی ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی احتمالا سرانجام از این فناوری در دستگاه‌‌های مک، آی‌پد و آی‌فون خود رونمایی خواهد کرد.

وی معتقد است که اپل در صورت امکان تمایل دارد تا استفاده از فناوری تاچ آی‌دی را کنار بگذارد. از آن‌جا که تاچ آی‌دی جایگزینی ارزان‌قیمت‌تر برای فیس آی‌دی به‌شمار رفته و کماکان قادر به ارائه سطح مطلوبی از امنیت است؛ لذا اپل کماکان به استفاده از آن ادامه داده است.

مچنین به گفته مارک گورمن یکی از دلایل عدم پشتیبانی مدل‌های اخیر مک از فیس آی‌دی این است که دستگاه‌های مورد اشاره دارای نمایشگرهایی بسیار باریک هستند و بنابراین فضای کافی جهت استقرار حسگر تشخیص عمق وجود ندارد. بعلاوه بر اساس شنیده‌ها شیوه به‌کارگیری فناوری تاچ آی‌دی توسط اپل نیز جالب‌توجه است؛ چرا که بر اساس شایعات ظاهرا اپل به‌دنبال رونمایی از فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر در مدل‌های آینده آی‌فون است.

به هرحال تصمیم اپل برای تبدیل نمودن فیس آی‌دی به پروتکل امنیتی آینده خود حقیقتا مایه تعجب نخواهد بود. بنابراین این سناریو دیر یا زود عملی خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *