انویدیا به پشتیبانی از کارت‌های گرافیک سری GeForce 600 و GeForce 700 خاتمه می‌دهد

انویدیا با انتشار بیانیه‌ای رسما تأیید کرد که در تاریخ ۳۱ آگوست (۹ شهریور)، به پشتیبانی نرم‌افزاری با انتشار درایور برای کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری کپلر خاتمه خواهد داد.

با معرفی پردازنده‌ها گرافیکی و کارت‌های گرافیک جدید، طبیعتا سؤالی ذهن کاربران را درگیر می‌کند که آینده‌ی محصولات قدیمی چه خواهد شد و انویدیا تا چه زمانی از کارت‌های گرافیک قدیمی خود پشتیبانی خواهد کرد؟ طبق گزارش VideoCardz، انویدیا حداقل برای سری کارت‌های گرافیک که مبتنی بر معماری کپلر ساخته شده‌اند، پاسخ سؤال مطرح‌شده را داده و مشخص کرده است که ۳۱ آگوست (۹ شهریور) با انتشار آخرین درایور، پشتیبانی نرم‌افزاری از کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری کپلر را برای همیشه خاتمه خواهد داد.

به گفته‌ی انویدیا، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ نیز خاتمه خواهد بافت. با این حساب، ۹ شهریور آخرین درایور یعنی R470 نه‌تنها برای کارت گرافیک مبتنی بر کپلر بلکه برای سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ منتشر مخواهد شد تا تیم پشتیبانی انویدیا روی محصولات جدیدتر تمرکز کند.

منظور از آخرین درایور به معنی منتشر نشدن آپدیت نیست. درواقع اگر مشکل امنیتی دارندگان کارت‌های گرافیک مبتنی بر کپلر را تهدید کند یا وجود باگی در این محصولات گزارش شود، انویدیا آپدیتی برای برطرف ساختن آن منتشر خواهد کرد؛ اما این محصولات دیگر درایوری برای همگام‌سازی با بازی‌های روز دنیا دریافت نمی‌کنند و اجرای بازی‌ها بر مبنای آخرین تغییرات موجود در درایور R470 صورت خواهد گرفت.

انویدیا تلاش می‌کند با انتشار درایورهای جدید، تنظیماتی اعمال کند که کارت‌های گرافیک این شرکت بتوانند بازی‌های روز را هرچه بهتر اجرا کنند. نتیجه‌ی نصب چنین درایورهایی می‌تواند به فریم ریت بهتر، پایدارتر بودن تجربه‌ی بازی و اجرای نرم و روان‌تر آن ختم شود. انویدیا در سال ۲۰۱۲ سری GeForce GTX 600 را معرفی کرد و پس از مدتی سری GeForce GTX 700 برای علاقه‌مندان به محصولات این شرکت رونمایی شد.

سری GeForce GTX 700 اهمیت فراوانی در نگاه علاقه‌مندان دارد؛ زیرا پردازنده‌های گرافیکی سری تایتان را به کاربران معرفی کرد. البته سری تایتان با معرفی سری امپر به فراموشی سپرده شد؛ اما همچنان جایگاه ویژه‌ای برای گیمرهای قدیمی دارد.

در هر صورت می‌توان انتظار داشت درایور R495 که ۴ اکتبر (۱۲ مهر) منتشر خواهد شد، از کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری کپلر پشتیبانی نکند و همچنین قابل نصب روی سیستم‌ عاملی به غیر از ویندوز ۱۰ نباشد. در این بین، کارت‌های گرافیک GTX 750 و GTX 750 Ti که از معماری Maxwell استفاده می‌کنند همچنان درایورهای جدید را دریافت خواهند کرد. در ادامه می‌توانید فهرستی را تماشا کنید که پس از دریافت درایور R470 درایور دیگری دریافت نخواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *