اندروید ۱۲ به ویژگی اجرای بازی در حین دانلود مجهز خواهد بود

قابلیت «بازی حین دانلود»‌ در اندروید ۱۲ به کاربران امکان می‌دهد قبل از دانلود کامل محتوای بازی، آن را اجرا کنند

اگر از انتظار طولانی برای دانلود محتوای چند گیگابایتی بازی‌های اندروید خسته شده‌اید، اندروید ۱۲ به‌زودی برای این مشکل راه حل مؤثری ارائه خواهد داد. طبق اعلام گوگل، اندروید ۱۲ دارای قابلیت «بازی حین دانلود»‌ خواهد بود که همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به کاربر امکان می‌دهد پیش از دانلود کامل بازی، آن را اجرا کند.

به گفته گوگل، به کمک این قابلیت می‌توانید در عرض چند ثانیه پس از شروع دانلود (با توجه به سرعت دانلود!)، به انجام بازی بپردازید. این شرکت در آزمون‌های اولیه مشاهده کرده است که بازی‌ها با سرعتی «دست کم» دو برابر حالت عادی آماده اجرا هستند.

تکنولوژی دانلود اندروید ۱۲ به همراه قابلیت‌های دیگری برای بهبود تجربه بازی از جمله فشرده‌سازی هوشمندتر تکسچرها، چارچوب ضد تقلب جدیدی به نام Play Integrity و بهبود مراحل پیش‌خرید بازی‌های آینده عرضه خواهد شد.

اندروید ۱۲ دارای داشبورد بازی جدیدی برای برخی گوشی‌های منتخب خواهد بود که به کاربر توانایی انجام کارهایی مانند فعال کردن ضبط ویدئو از صفحه‌نمایش، تنظیم روشنایی یا انتخاب چندین حالت بهینه‌سازی برای افزایش شارژ‌ باتری یا بهبود عملکرد بازی می‌دهد.

هنوز مشخص نیست کدام دستگاه‌های اندرویدی این داشبورد را دریافت خواهند کرد؛ اما می‌توان حدس زد که گوشی‌های پیکسل گوگل به‌خصوص پیکسل ۶ جزو اولین‌ها باشند.

گوگل اردیبهشت امسال در خلال رویداد I/O جدیدترین سیستم‌عامل خود به نام اندروید ۱۲ را برای گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ معرفی کرد. نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۲ در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد؛ اما دو نسخه‌ی آزمایشی عمومی این سیستم‌عامل در حال حاضر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *