اقدام عجیب وزارت صنعت که منجر به افزایش قیمت موبایل می‌شود!

قیمت موبایل چند هفته‌ایست که به یک تعادل خوبی رسیده و با توجه به کاهش قیمت دلار، انتظارات برای کاهش هر چه بیشتر آن وجود دارد. اما وزارت صنعت به دنبال طرحی است که با شعار حمایت از تولید، به گرانی دوباره موبایل منجر خواهد شد!

پیمان الماسی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حمایت از تولیدات داخلی و برندسازی انجام شده است. ما در حال حاضر به ۲۴ میلیون گوشی موبایل در سال نیاز داریم که ۲۰۰ هزار گوشی در داخل کشور تولید می‌شود و ما برای تامین نیاز داخل راه زیادی در پیش داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعرفه واردات موبایل ۵ درصد است و برای واردات قطعات آن تعرفه ۱۵ درصدی اعمال می‌شود. ما اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به ۲۰ درصد افزایش دهیم، تولید داخلی توجیه‌پذیر شده و حمایت خوبی از برندهای داخلی انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد که با تصویب این طرح و افزایش ۴ برابری تعرفه تلفن همراه، عملا آن بخش از کاهش قیمت موبایل که در اثر روند نزولی ارز رخ داده، از بین خواهد رفت و همه امیدهای مربوط به متعادل شدن بازار از بین می‌رود!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *