افزایش میزان استفاده از ربات‌ ها در عمل‌ های جراحی

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

بیمارانی که تحت عمل اندام‌های داخل سینه خود قرار می‌گیرند (جراحی‌های قفسه سینه) اغلب دوره‌های بهبودی طولانی مدت را تحمل می‌کنند و اقدامات پزشکان حین جراحی و به صورت پیچیده‌ای انجام می‌شد، اما برای برخی از این جراحی‌ها در سال جاری در سیستم مراقبت‌های بهداشتی امور سربازان قدیمی کلمبیا در کارولینای جنوبی، برش‌هایی ایجاد شد و قسمت داخلی بیماران با بازوهای یک ربات مورد جراحی قرار گرفت. سیستم جراحی رباتیک Da Vinci XI ماه‌هاست که با انجام مراحل درمانی به پرسنل پزشکی اداره معلولان در آنجا کمک می‌کند و طبق گفته افراد مسئول، این دستگاه‌ها می‌تواند سطح جدیدی از دقت را ایجاد کند و بهبودی بیماران را تسریع بخشد.

دکتر JW R. Bolton، رئیس بخش جراحی روز جمعه گفت: شواهد قریب به اتفاق نشان داده است که برخی از اعمال نتایج جراحی با استفاده از ربات در مقایسه با روش‌های سنتی دارای نتایج جراحی برابر یا بهتر است. کلمبیا VA می‌خواست آخرین فناوری پیشرفته موجود در بیمارستان‌های بخش خصوصی را به معلولان ارائه دهد و مراقبت از بیمار را برای معلولانی که نیاز به جراحی دارند، بهبود بخشد. بخش جراحی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی امکان معرفی یک برنامه جراحی مبتنی بر رباتیک را طی چند سال بررسی کرد و بر اساس آن، سیستم گسترده‌تر مستقر در کلمبیا اخیرا به طور مستقیم با دفتر مرکزی VA همکاری کرده تا برنامه جدید را ایجاد کند. بولتون توضیح داد که در پایان سال مالی ۲۰۱۹، فرصتی برای خرید سیستم جراحی رباتیک به قیمت تقریبی ۲/۳ میلیون دلار از طریق بودجه تسهیلات فراهم شد.

 

تاثیر استفاده از ربات در عمل‌های جراحی
روش‌های سنتی‌تر در عمل‌های قفسه سینه می‌تواند به اقدامات طولانی و ناراحت‌کننده در بیمارستان و بیش از آنچه از طریق این دستگاه کمکی اتفاق می‌افتد، نیاز داشته باشد. در این روش، ربات از طریق یک صفحه کنترل مانند بازی هدایت می‌شود. این ابزار فناوری قادر است چهار برش کوچک ایجاد کند که از طریق آن چهار بازوی رباتیک آن قرار داده شده است. بولتون گفت: از مارس ۲۰۲۰، برنامه جراحی رباتیک Columbia VA بیش از ۶۰ عمل جراحی رباتیک را به پایان رسانده است. در چنین مدت کوتاهی، کلمبیا VA توانسته است با این جراحی‌ها نتایج چشمگیری را برای معلولان ما فراهم کند و کیفیت زندگی آن‌ها را بسیار بهبود بخشد.

یکی از بیماران جراحی رباتیک اخیر که توسط سیستم در کلمبیا تحت درمان قرار گرفته است، جانباز گارد ملی ارتش، رجینالد توماس است. یک عمل جراحی با استفاده از این ربات برای از بین بردن توده‌ای در قفسه سینه وی در روز پنجشنبه انجام شد و وی روز جمعه مرخص شد. در گذشته جراحی‌ها به شکسته شدن قفسه سینه نیاز داشت. بولتون گفت: کلمبیا VA به دنبال افزایش تعداد موارد جراحی رباتیک مناسب برای جراحی عمومی (بمثل روده بزرگ، معده و فتق) و موارد قفسه سینه (ریه و مری) است. رشد این فناوری می‌تواند با استخدام متخصصان و افراد آموزش دیده یورولوژیست، متخصصین زنان، کولورکتال و جراحان عمومی عملی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *