افزایش تقاضا برای جراحی‌های زیبایی در پی استفاده از تماس‌های تصویری

به نقل از ایتنا

به نظر می رسد که بسیاری از کاربران از زل زدن به چهره خود در تماس‌های تصویری راضی نیستند و این عدم رضایت به حدی رسیده است که تمایل مردم برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است.

به نظر می رسد که بسیاری از کاربران از زل زدن به چهره خود در تماس‌های تصویری راضی نیستند و این عدم رضایت به حدی رسیده است که تمایل مردم برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است.

به نقل از engadget، یک جراح زیبایی اظهار داشته است که میزان انجام جراحی‌های تزریقی نظیر بوتاکس و فیلرها توسط او نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است. سایرین نیز اعلام کرده‌اند که بیماران در ربطه با ویژگی هایی که در زاویه‌های دوربین تماس‌های تصویری عادی نمایان تر هستند (نظیر گردن، فک و چانه) نگرانی دارند.

رونق گزارش شده در جراحی پلاستیک بر اساس شواهد حکایتی است. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تخمین تعداد روشهای انجام شده در سال جاری را تا بهار گزارش نخواهد کرد. با این حال بسیاری از افراد در پی افزایش کیفیت تماس‌های تصویری نگران ظاهر خود هستند. بنابراین منطقی است که خود آگاهی مردم در تمام مدت تماس تصویری با همکاران ، خانواده و دوستانشان بیشتر شود.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش اقدامات آرایشی فراتر از تماس‌های ویدیویی مکرر می‌شود. اقدامات فاصله ی اجتماعی و تغییر جهت کار به سمت دورکاری به این معنی است که بیماران می توانند بدون نیاز به مرخصی بیش از حد یا از دست دادن برخی از رویدادهای حضوری، دوره ریکاوری خود را طی کنند. همچنین استفاده از ماسک در خارج از منزل می تواند تورم پس از عمل را پنهان کند.

جراحان پلاستیک همچنین در تلاش هستند که جراحی هایی که در زمان قرنطینه متوقف شده بودند را از سر بگیرند. به این ترتیب در حال حاضر با وجود ریسک افزایش تماس با دیگر در طی دوران قرنطینه، زمان بندی قرار ملاقات‌ها و انجام جراحی‌ها برای پزشکان بسیار سخت شده است.

اگرچه انجام یک عمل زیبایی ممکن است باعث افزایش عزت نفس افراد در دنیای تماس‌های تصویری شود اما ممکن است نتواند خوشحالی طولانی مدتی برای فرد به ارمغان بیاورد. مایکل مازیوس به عنوان روانشناس رفتاری به واشنگتن پست اظهار کرده است:«اگر نوع ظاهر خود بعد از جراحی را دوست دارید و به شما اعتماد به نفس تازه ای می بخشد، بعید است که اگر معماری ذهن خود را به طور معنی داری تغییر ندهید، اعتماد به نفس آن دوام بیاورد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *