اضافه شدن دکمه Reels و Shop در اینستاگرام

به نقل از فارنت

اینستاگرام برای نخستین بار طی سالیان گذشته در طراحی صفحه اصلی اپلیکیشن خود تغییرات اساسی ایجاد کرده است. این شرکت اعلام کرده است که که دو تب Reels و Shop را به صفحه اصلی اضافه می‌کند که نشان دهنده اولویت‌های تازه این شبکه اجتماعی محبوب است.

تغییرات صفحه اصلی اینستاگرام شامل چه چیزهایی است؟
تب Reels برای دسترسی مستقیم به بخس Reels طراحی شده است. در این قسمت کاربران به ویدیوهای کوتاه مشابه تیک تاک دسترسی دارند. تب Shop نیز شامل توصیه‌های شخصی خرید، توصیه‌های مرتبط با کانال shop، ویدیوهای قابل خریداری و کالکشن محصولات است.

هر دو تب این امکان را فراهم می‌کنند تا کاربران راحت‌تر بتوانند به بخش دلخواه خود در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند. تب Likes و Create که برای آپلود تصاویر و ایجاد پست استفاده می‌شود، به بالای برنامه و در کنار آیکون مربوط به دایرکت مسیج منتقل شده‌اند.

Adam Mosseri مدیر اینستاگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرده است: صفحه اصلی اینستاگرام برای مدت زمان طولانی تغییر نکرده است. در این مدت فرهنگ استفاده کاربران دستخوش تغییر شده است. بزرگترین ریسک برای اینستاگرام این نیست که تغییرات را سریع اعمال کند، بلکه بزرگترین ریسک تغییر نکردن و از رده خارج شدن است. ما از تغییرات جدید بسیار هیجان‌زده هستیم و معتقدیم این تغییرات بسیار ضروری بودند، اگرچه به اصل سادگی خود پایبند مانده‌ایم.

این امر که اینستاگرام تنها چند ماه پس از راه‌اندازی Reels در ایالات متحده و برخی کشورهای خارجی، یک تب جداگانه را برای آن در نظر گرفته است نشان می‌دهد که عزم راسخی برای توسعه این قابلیت دارد.

بخش IGTV هنوز دسترسی مستقیم از صفحه اصلی ندارد
این در حالی است که IGTV که برای سال‌ها به عنوان بخش اصلی اینستاگرام برای قرارگیری ویدیوهای طولانی معرفی شده است، هنوز یک تب اصلی ندارد و از طریق بخش Discover در دسترس است. این می‌تواند نشان دهنده عدم علاقه اینستاگرام به این قابلیت باشد.

افزوده شدن تب Shop به صفحه اصلی اینستاگرام چندان دور از ذهن نبود. این شبکه اجتماعی سال‌هاست که مشغول توسعه این بخش است و به‌تازگی امکان استفاده از Facebook Pay را نیز به آن افزوده است. اضافه شدن این دو بخش به صفحه اصلی نشان دهنده آن است که اینستاگرام تمایل دارد سرمایه‌گذاری بیش‌تری را روی این دو قابلیت انجام دهد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه اینستاگرام هنوز قابلیت Reels را برای کاربران در داخل ایران عرضه نکرده و در عین حال قابلیت شاپینگ نیز برای این دسته از کاربران فعال نیست، مشخص نیست که این طراحی جدید به چه صورت برای کاربران در داخل ایران عرضه خواهد شد.

منبع: theverge

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *