اسنپ بفکر راه‌اندازی تاکسی هوایی

اسنپ پس از گذشت ۵ سال از زمان آغاز به فعالیت خود به‌عنوان سرویس تاکسی اینترنتی، حال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که درصدد راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی است. اسنپ در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که سرویس تاکسی هوایی شرکت در پی آن است تا به افرادی که نیاز دارند تا در شرایط خاص و اضطرار از شهری به شهری دیگر رفت‌و‌آمد کنند، سرویس دهد. اسنپ مدعی شده که این سرویس باعث ارتقا مهارت‌های عمومی ایران در حوزه‌ی صنعت و خدمات هوانوردی خواهد شد.

در حال حاضر تیم استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ با همکاری متخصصان این حوزه در حال بررسی زیرساخت‌های موجود و سنجش شرایط لازم هستند.

البته در سطح جهان، استفاده از تاکسی‌های هوایی چندان جدید و بدیع نیست، بسیاری از شرکت‌ها در شهرهای بزرگ جهان نیز به‌سراغ راه‌اندازی چنین سرویسی رفته‌اند.

میثم محمدی‌امین، عضو هیات علمی پژوهشگاه هوا‌وفضا با اشاره به این موضوع که بحث تاکسی‌های هوایی چند سالی است که در کشور‌های مختلف دنبال می‌شود، گفت: «سامانه تاکسی هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل هوانوردی عمومی، عمدتا هواپیماهای ۲تا۹ نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر است که در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است. این سامانه در سال‌های اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدون‌شک باتوجه به توسعه‌‌های فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمودپرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانه‌های جت کارآمد و کم‌وزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود.»

براساس اطلاعات ارائه شده توسط محمدی، تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش دیده در ایران داریم که آماده‌ی پرواز هستند. ضمنا باید به فرودگاه‌های کم‌ترافیک کشور نیز اشاره کرد که قادر هستند از هواگردهای سبک میزبانی کرده و این ناوگان را گسترش دهند.

منبع : زومیت

به منظور آشنایی با آموزشگاه مهندسی عصر رایان شبکه اینجا کلیک نمائید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *