احتمال بروز اختلال در سامانه‌های کامپیوتری با آغاز سال ۱۴۰۰

نقل از افتا، این نوع نگرانی قبلاً در ورود به سال ۲۰۰۰ میلادی نیز مطرح شده بود و تجربیات بین المللی در این زمینه وجود دارد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی، تولیدکنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی خواست، برای پیشگیری از وقوع هر اختلالی به هنگام آغاز سال ۱۴۰۰ ،تمامی سامانه‌های وابسته به تاریخ شمسی از جمله CRM، انبارداری، فروش، حسابداری، مدیریت محتوا و هر سامانه دیگری را از نظر امکان بروز مشکل در تغییر تاریخ و آغاز سال جدید، بررسی کنند.

کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا یادآور شده‌اند: اهمیت مسئله و چالش‌های ناشی از بروز مشکل تغییر تاریخ در آغاز سال جدید، در سامانه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی و همچنین سامانه‌های قدیمی بیشتر است.

به همه مسئولان و متخصصان IT زیرساخت‌های حیاتی ، تولید کنندگان سامانه‌ها و ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی توصیه شده است، با هدف رفع مشکل احتمالی سامانه‌ها، قراردادهای خدمات پشتیبانی سامانه‌های حیاتی و دارای اهمیت، تمدید و به‌روزرسانی شوند.

مرکز مدیریت راهبردی افتا از همه متخصصان و مسئولان IT دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی و همچنین ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی، خواسته است تا پایگاه‌های داده و چگونگی نگه‌داری تاریخ شمسی را در آنها از جهت بروز مشکل و اختلالات تغییر تاریخ بررسی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *