اجازه ورود پول مجازی را به کشور نمی‌دهیم

فیروزآبادی گفت: اگر دولت ها بدون برنامه در مقابل پلتفرم ها قرار بگیرند، شکاف دولت ـ ملت را عمیق تر می کنند، یعنی به آن روند کمک خواهند کرد و ما در بستن تلگرام خیلی دقت داشتیم که شکاف دولت ـ ملت عمیق نشود.
1557468596

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در مقابل ظهور و بروز پلتفرم های آموزشی و اقتصادی به شدت می ایستیم و اجازه نمی دهیم پول مجازی وارد کشور شود و بر روی پلتفرم ها بازی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ابوالحسن فیروزآبادی در دیدار احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از مسئولان این دفتر، افزود: در روندی که می خواهیم برویم تا به پلتفرم برسیم، کاربران و مردم را مد نظر داریم و سعی می کنیم تا پلتفرم ملی شود که در این زمینه حوزه علمیه بسیار می تواند به ما کمک کند.

وی افزود: در حاضر پلتفرم هایی در دنیا وجود دارد که به مراتب از حکومت ها قوی تر هستند؛ اینها دولت ها را برای فروش کالایشان در کشور یا نحوه کارکرد کالایشان یا شکل دهی کاربرانشان به رسمیت نمی شناسند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها دنبال آن هستند که دولت ها پاسبان منافع بازیگران شوند که عمده بازی در پلتفرم ها صورت می گیرد و عمده منافع، گیر صاحبان پلتفرم ها می آید و مردم به عنوان بردگان و کاربران بر اساس نقشی که تقسیم می شود، در این پلتفرم ها نان بخور نمیری نصیبشان می شود.

وی افزود: در طراحی که صورت گرفته، اگر دولت ها بدون برنامه در مقابل پلتفرم ها قرار بگیرند، شکاف دولت ـ ملت را عمیق تر می کنند، یعنی به آن روند کمک خواهند کرد.

فیروزآبادی با بیان این که در بستن تلگرام خیلی دقت داشتیم که شکاف دولت ـ ملت عمیق نشود، گفت: باید به سمت پیام رسان بومی برویم.

وی با اشاره به بحث حکمرانی افزود: آمریکایی ها در دنیا اینترنت را پایه گذاری، مدیریت و رهبری و انحصار را در آن خلق کردند و به شدت از آن پاسداری می کنند و مثل مقدساتشان است.
فیروزآبادی به سیاست های اعمالی آمریکا در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: معتقدیم که آمریکایی ها به عمد در این فضا بعضی از سیاست ها را اعمال کردند و برخی هم ذاتی این فضا است.

او با بیان این که خصایص ذاتی این تکنولوژی و فضا، قابل انکار نیست، افزود: یکی از خصایص این فضا، شبکه محوری است و نمی توانیم فضای مجازی راه اندازی کنیم که در آن شبکه نباشد.

فیروزآبادی اظهار داشت: جهانی بودن، ذات دوم این فضا به شمار می آید که از جهانی شدن آن نمی توانیم جلوگیری کنیم یعنی فضای بی مرزی است که به عنوان مثال، یکی از مرزها را زبان تعیین می کند که مثلا یک ایرانی نتواند با یک عرب زبان ارتباط برقرار کند که این مساله از لحاظ تکنولوژی در حال حل شدن است و فعلا مانع می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی های مسلم آمریکا در مدیریت، شکستن این مرزهاست، گفت: این که آمریکا فیلتر شکن رایگان ارائه می دهد، تنها در خصوص ایران نیست، بلکه تمام جهان را شامل می شود؛ پروتکل هایی که آمریکا وضع می کند،دولت گریز است. در این رابطه حتی ۸۰ شرکت بزرگ آمریکا در جهان نفوذ صد درصدی داشته که پیمان نامه ای را دارند امضا می کنند.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در فضای مجازی تصریح کرد: درخواست سند تحول برای بخش های مهم نظام را داشته ایم و امروز از این جهت که کار ما در خصوص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خیلی ساده است، خوشحال شدم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *