آدام موسری به خاطر باگ جدید اینستاگرام عذرخواهی کرد

برخی‌ها عقیده دارند که اینستاگرام عمداً پست‌های مربوط به زنان بومیِ گمشده را که توسط نهادهایی مانند Red Dress و MMIWG  منتشر شده بودند پاک کرده است، اما اینستاگرام در بیانیه خود گفته است که این باگ، استوری‌ها، آرشیوها و هایلایت‌های کاربران اینستاگرام در سراسر دنیا را تحت‌تاثیر قرار داده و مربوط به یک عده خاص نمی‌شود.

بنابراین توییت موسری و بیانیه اینستاگرام نشان می‌دهد که حذف برخی استوری‌ها، موردی نبوده و به‌خاطر محتوایشان پاک نشده‌اند. موسری در توییت خود گفته است:

روز بزرگداشت زنان بومیِ گمشده، واقعاً یک روز بسیار مهم برای افزایش آگاهی درباره‌ی این موضوع بسیار بااهمیت است و ما در اینستاگرام از نهادهای مرتبط با این زنان پشتیبانی می‌کنیم. ما از همه کسانی که فکر کردند نمی‌توانند از طریق اینستاگرام توجه همگان را به این موضوع جلب کنند و همچنین از همه کاربران‌مان عذرخواهی می‌کنیم.

بسیاری از کاربران فکر می‌کردند که پست‌های آن‌ها به‌خاطر محتوایشان یا هشتگی که استفاده کرده‌اند پاک شده‌ است، اما موضوع این است که باگ مذکور ربطی به محتوای کاربران نداشته، بلکه یک مشکل عمومی برای همه کاربران بوده و حالا برطرف شده است.

کاککا تاندراسکای (Kakeka Thundersky) از فعالین این حوزه، هفته گذشته درباره اهمیت این موضوع به سی‌بی‌سی نیوز گفت:

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مردم نتوانند به‌صورت رودررو با هم صحبت کنند و مجبورند که از داخل خانه، وقایع و اتفاقات را دنبال کنند، بنابراین پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام ابزار بسیار مهمی برای فعالین حوزه‌های مختلف به شمار می‌آید.

امیلی هندرسون (Emily Henderson) از نویسندگان حوزه فرهنگی نیز گفته است:

فضای دیجیتال در شرایط کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و می‌تواند ارتباطات اجتماعی را همچنان حفظ کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *