کپکام هک شد؛ هکرها معادل ۱۱ میلیون دلار بیت کوین می‌خواهند

به نقل از زوم ایت

چند روز پیش شرکت کپکام مورد حمله هکرها قرار گرفت و اطلاعات زیادی از این شرکت دزدیده شد. حالا مشخص شده که این شرکت مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته است.

چند روز پیش گزارش شد که سیستم‌های داخلی شرکت کپکام هک شده‌اند؛ بااین‌حال کپکام اعلام کرد که اطلاعات شخصی کاربران در خطر نیست. امروز مشخص شد این شرکت مورد حمله باج‌افزار رگنار لاکر (Ragnar Locker) قرار گرفته است؛ این باج‌افزار به صورتی طراحی شده که می‌تواند اطلاعات را قبل از اینکه رمزگذاری شوند از شبکه خارج کند. با این کار دیگر نمی‌توان به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که کپکام به واسطه هک شدن درگیر این باج‌افزار شده است. به ‌نظر می‌رسدهکرها توانسته‌اند به سرورهای کپکام در کشورهای ژاپن، آمریکا و کانادا نفوذ کنند. گفته می‌شود نزدیک به ۱ ترابایت اطلاعات شرکت کپکام توسط باج‌افزار رگنار لاکر دزدیده شده است. هکرها ادعا می‌کنند که توانسته‌اند به چندین سرور کپکام در کشورهای مختلف دسترسی پیدا کنند و اطلاعات بانکی، اطلاعات حسابداری، اطلاعات محرمانه مالی و بودجه‌ها، مدارک مربوط به مالیات، اطلاعات مربوط به مالکیت معنوی، اطلاعات مربوط به کسب‌وکار مشتری‌ها و اطلاعات شخصی کارمندان مانند داده‌های پاسپورت و ویزا را دراختیار دارند. آن‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که در بین اطلاعاتی که به‌دست آورده‌اند، اطلاعات مربوط به توافق‌های تجاری کپکام و یک سری توافق‌های محرمانه و آمار فروش هم وجود دارد. همچنین اطلاعات ارتباطی سازمان مانند ایمیل‌ها و گفت‌وگوها و ارائه‌های بازاریابی دراختیار هکرها هستند.

در آخر هکرها اعلام کرده‌اند اگر معامله‌ای صورت نگیرد، تمام اطلاعات کپکام به‌صورت عمومی فاش یا به شرکت‌های دیگر فروخته می‌شود. آن‌ها برای پس دادن اطلاعات کپکام معادل ۱۱ میلیون دلار بیت‌کوین در خواست کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که کپکام چه اقدام انجام خواهد داد.

منبع: PCGAMER

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *