قابلیت‌انحصاری در راه گوگل فوتوز: استفاده به شرط عضویت در گوگل وان

به نقل از دیجیاتو

گوگل فوتوز یک اپلیکیشن مدیریت و ویرایش عکس است که محبوبیت بالایی در میان کاربران دارد و حالا به نظر می‌رسد برخی از قابلیت‌های آن تنها در اختیار کاربران «گوگل وان» قرار می‌گیرد.

این کمپانی نه تنها قابلیت‌های جدیدی برای این کاربران درنظر می‌گیرد، بلکه این احتمال وجود دارد که برخی از آن‌هایی که به صورت رایگان ارائه شده‌اند نیز با تغییر مواجه شوند. در کد جدید بروزرسانی گوگل فوتوز عبارت‌هایی به چشم می‌خورند که چنین موضوعی را تایید می‌کنند:

 

  • به عنوان کاربر گوگل وان، شما به قابلیت‌های ویرایشی اضافه دست پیدا می‌کنید.
  • با عضویت در گوگل وان به قابلیت‌های ویرایشی اضافه دسترسی پیدا کنید.
  • این ویژگی و موارد بیشتر را با عضویت در گوگل وان آنلاک کنید.
  • ویژگی‌های ویرایشی بیشتر و فضای ذخیره‌سازی بالاتر را با عضویت گوگل وان آنلاک کنید.

به نظر می‌رسد گوگل شروع به آزمایش چنین رویکردی با چندین کاربر کرده، چرا که یکی از کاربران XDA یک اسکرین شات از آن منتشر کرده است.

با وجود چنین موضوعی، گوگل اعلام کرده ویژگی رایگان «Color Pop» را پولی نخواهد کرد و تنها یک نسخه جدید با امکان استفاده با تصاویر بیشتر از گذشته منتشر کرده:

«در گوگل فوتوز، Color Pop ویژگی است که به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد و برای تصاویر با اطلاعات عمقی مانند حالت پرتره استفاده می‌شود. اعضای گوگل وان می‌توانند این ویژگی را روی تصاویر بیشتری شامل آن‌هایی که فاقد اطلاعات عمقی هستند نیز اعمال کنند.»

گوگل اشاره‌ای به این موضوع نکرده که کدام یک از ابزارها و قابلیت‌های ویرایشی به صورت اختصاصی در اختیار کاربران گوگل وان قرار می‌گیرد. کاربران با پرداخت حداقل هزینه ۱.۹۹ دلار به صورت ماهیانه می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و به ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری نیز دسترسی پیدا کنند. اگر به دنبال فضای بیشتری باشید، می‌توانید با پرداخت ماهیانه ۹.۹۹ دلار به ۲ ترابایت حافظه دسترسی پیدا کنید.

باید منتظر ماند و دید این شرکت در آینده چه برنامه‌هایی برای گوگل فوتوز دارد و کاربران گوگل وان به کدام قابلیت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *