سرویس SmartThings Find سامسونگ برای مکان‌یابی دستگاه‌های گم‌شده معرفی شد

به نقل از زوم ایت

سرویس SmartThings Find قابلیت جدیدی است که امکان مکان‌یابی دستگاه‌های خانواده‌ی گلکسی سامسونگ را ازطریق فناوری‌های UWB یا BLE فراهم می‌کند.

سامسونگ اخیرا سرویس جدیدی با عنوان SmartThings Find معرفی کرده است که از فناوری فوق پهن‌باند (UWB) و بلوتوث کم‌مصرف (BLE) استفاده می‌کند تا بتواند به‌سرعت گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها تبلت‌های خانواده‌ی گلکسی را مکان‌یابی کند.

تا روز گذشته، قابلیت SmartThings Find در مرحله‌ی بتا قرار داشت و اکنون پس از رفع مشکلات، به مرحله‌ی بهره‌برداری نهایی رسیده است. سامسونگ می‌گوید درحدود ۶ میلیون نفر در ایالات متحده و بریتانیا و کره‌جنوبی قابلیت SmartThings Find را امتحان کرده‌اند و SmartThings Find هم‌اکنون آماده‌ی انتشار در سطح جهان است.

از روز گذشته، فرایند انتشار به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن SmartThings آغاز شده است. این به‌روزرسانی اپلیکیشن را به سرویس SmartThings Find مجهز می‌کند. پس از دریافت قابلیت، می‌توانید با ضربه‌زدن روی بنر واقع در پایین صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن SmartThings به آن دسترسی پیدا کنید. کاربران برای استفاده از SmartThings Find باید مرحله‌ی ثبت‌نام کوتاهی را بگذرانند و پس‌ازآن، دستگاه‌های گم‌شده‌ی برند گلکسی را مکان‌یابی کنند.

سامسونگ می‌گوید:

فرقی ندارد که گلکسی نوت ۲۰ اولترای خود را در پشت کاناپه انداخته باشید یا نتوانید به‌خاطر بیاورید که گلکسی بادز لایو خود را کجا گذاشته‌اید یا گلکسی واچ ۳ خود را در مکانی نامعلوم قرار داده‌ باشید؛ SmartThings Find با استفاده از نقشه شما را به‌سمت دستگاه گم‌شدهتان راهنمایی خواهد کرد.

سرویس جدید سامسونگ قابلیتی با عنوان Search Nearby دارد که از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند. Search Nearby طرح‌های گرافیکی رنگی را به‌هنگام نزدیک‌ترشدن شما به دستگاه گم‌شده روی صفحه ظاهر می‌کند. درواقع، هرچه به دستگاه نزدیک‌تر شوید، طرح گرافیکی پررنگ‌تر می‌شود.

سرویس جدید سامسونگ می‌تواند دستگاه‌های را آفلاین هم مکان‌یابی کند. اگر دستگاه گ ۳۰ دقیقه آفلاین باشد، سیگنال بلوتوث BLE را ارائه می‌دهد که دیگر گوشی‌های سری گلکسی می‌توانند آن را دریافت کنند. اگر ازطریق SmartThings Find دستگاه خود را «گم‌شده» تعریف کنید، هر گوشی یا تبلت گلکسی که در نزدیکی دستگاه گم‌شده باشد، سرور سامسونگ را از مکان دستگاه گم‌شده مطلع می‌سازد.

در ویدئو زیر می‌توانید ببینید قابلیت SmartThings Find چگونه کار می‌کند:

 

سرویس SmartThings Find روی گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی دردسترس قرار می‌گیرد که متکی بر اندروید ۸ یا نسخه‌های جدیدتر باشند و گلکسی واچ‌هایی مجهز به سیستم‌عامل تایزن ۵٫۵ و نسخه‌های جدیدتر. این سرویس با هدفون‌های گلکسی بادز پلاس و گلکسی بادز لایو کار می‌کند و متأسفانه از مدل اولیه‌ی گلکسی بادز پشتیبانی نمی‌کند. قابلیت پایش دستگاه ازطریق فناوری فوق پهن‌باند صرفا برای گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی زد فولد ۲ ارائه می‌شود. دیگر دستگاه‌های سامسونگ فناوری فوق پهن‌باند ندارند و برای مکان‌یابی به BLE متکی می‌شوند.

منبع: ANDROIDAUTHORITY

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *