درآمد ۸۱ میلیارد دلاری اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱

اپل در تازه‌ترین گزارش عملکرد مالی خود اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، درآمدی معادل ۸۱.۴ میلیارد دلار را به دست آورده است.

علی‌رغم همه‌گیری کرونا، اپل توانست در طی دو سال اخیر و با عرضه محصولات و خدمات متنوع به کاربران، رشد درآمدی محسوسی را تجربه کند. این شرکت در سه ماهه اخیر منتهی به ماه ژوئن، در تما‌می‌بخش‌های خود اعم از آیفون، مک، آیپد، پوشیدنی هوشمند، لوازم جانبی، وسایل خانگی هوشمند و خدمات، رشد درآمدی را ثبت کرد.

در این بین اما نقش گوشی‌های آیفون پررنگ‌تر بود و این کسب‌وکار توانست درآمدی معادل ۳۹.۶ میلیارد دلار را که تقریبا نی‌می‌از مجموع درآمدی اپل در این سه ماهه محسوب ‌می‌شود، به ارمغان آورد.

طبق گزارش منتشر شده، رشد درآمدی اپل در سه ماهه اخیر با رشدی ۳۶ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده است. همچنین در این مدت، میزان سود اپل نیز افزایشی تقریبا دو برابری را به خود دید؛ به طوری که درآمد خالص این شرکت حدود ۲۱.۷ میلیارد دلار عنوان شد که در مقایسه با سال گذشته، رشدی ۹۳ درصدی را نشان ‌می‌دهد.

در خصوص فروش گوشی‌های آیفون نیز باید گفت که این کسب‌وکار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، رشد درآمدی ۵۰ درصدی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد تا مدل‌های آیفون ۱۲ را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های ساخت این شرکت معرفی کند.

همچنین بخش سرویس‌ها یا همان خدمات اپل اپل نیز در سه ماهه اخیر، رشد درآمدی ۳۳ درصدی را تجربه و درآمد ۱۷.۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت ثبت کرد. این دسته‌بندی، بعد از آیفون، بیشترین نقش را در ثبت چنین عملکرد موفقی برای اهالی کوپرتینو داشته است.

در خصوص فروش حاصل از محصولات پوشیدنی، خانگی و اکسسوری‌های اپل نیز که شامل اپل واچ، هوم‌پاد مینی و ایرتگ‌ها ‌می‌شوند، باید گفت که این کسب‌وکار درآمدی ۸.۸ میلیارد دلاری را برای اپل به دنبال داشت؛ این عدد یعنی رشد ۳۶ درصدی فروش این محصولات به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته.

خانواده مک نیز ۸.۲ میلیارد دلار از مجموع درآمدهای اپل در سه ماهه اخیر را به نام خود زدند که نشان از افزایش ۱۶ درصدی درآمد این کسب‌وکار دارد. آیپد نیز با ثبت رشد ۱۲ درصدی، درآمد ۷.۴ میلیارد دلار را برای اهالی کوپرتینو به دنبال داشت.

اگرچه رشد درآمدی دستگاه‌های مک به نسبت دیگر کسب‌وکارهای اپل، چندان قابل‌توجه نباشد اما فراموش نکنید که چند سال پیش، این بخش همواره درآمدی ثابت را که حدود ۴ میلیارد دلار بود، به دست ‌می‌آورد. حال به نظر ‌می‌رسد که استفاده از پردازنده M1 در نسل جدید دستگاه‌های مک باعث شده تا کاربران بیشتری به استفاده از این محصولات ترغیب شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *