خسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها در زمان قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات، خسارات واردشده به اپراتورها در زمان قطعی اینترنت ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام بوده است.

در پی قطعی یک‌هفته‌ای اینترنت از شنبه شب ۲۵ آبان، برخی شرکت‌ها و اصناف گزارشی از خسارات مالی خود را منتشر کرده‌اند که در این مدت متحمل شده‌اند. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در‌همین‌زمینه اعلام کرد طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات، خسارت واردشده به اپراتورها در زمان قطعی اینترنت ۱۰۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است که بیشترین سهم آن متعلق به ایرانسل است. در تماس با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، مشخص شد این مبلغ برآوردی کلی از تمامی اپراتورهای همراه است و گزارش دقیق‌تر آن مبنی‌بر سهم هر اپراتور از خسارت اعلام‌شده هنوز منتشر نشده است.

آذری‌جهرمی همچنین اعلام کرد مدیرعامل شرکت ملی پست از کاهش درآمد ۴۰ درصدی روزانه‌ی این شرکت خبر داده و این آمار به‌معنای آسیب‌دیدن بخش عمده‌ای از کسب‌وکارهای کوچک است. وی گفت:

بخش اعظم خسارات مربوط به کسب‌وکارها است که سازمان فناوری اطلاعات جلسات متعددی با اتاق بازرگانی، نظام صنفی رایانه‌ای و اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای نوپا داشته است و در حال جمع‌بندی خسارات آن‌ها است که به‌محض تکمیل اعلام می‌کنیم.

هم‌زمان با قطع بودن اینترنت، طی مقاله‌ای به بررسی ابعاد مختلف ضرر و زیان اپراتور‌های اینترنتی در زمان قطعی پرداختیم. قطع بودن اینترنت علاوه بر اینکه به ضرر اپراتور‌های اینترنتی است، بلکه باعث می‌شود تا سایر کسب‌وکارها که به نوعی وابسته به این شرکت‌ها هستند نیز دچار ضرر و زیان شوند.

منبع: زوم ایت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *