تیم XDA در پی ساخت موبایل مبتنی بر LineageOS و Ubuntu Touch OS است

,به نقل از دیجیاتو
XDA از زمان عصر تاریک موبایل‌های هوشمند در حال فعالیت بوده و همواره به بستری عالی برای مادها، از جمله CyanogenMod، تبدیل شده است. حالا تیم XDA تصمیم گرفته که در صندلی راننده بنشیند و خودش یک موبایل هوشمند بسازد. به این ترتیب، XDA حالا با F(x)tec وارد همکاری شده تا خودش روی نرم‌افزار متمرکز باشد و شریکش سخت‌افزار را توسعه دهد.

XDA برای این موبایل جدید سیستم عامل LineageOS را برگزیده، ققنوسی که از خاکسترهای Cyanogen برخاست. اما این تمام ماجرا نیست و سیستم عامل Ubuntu Touch نیز به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌شود. تیم توسعه موبایل موفق شده یک تبدیل USB-C به HDMI نیز برای موبایل بسازد و بدین ترتیب قادر به اتصال موبایل به نمایشگرهای بزرگ و دیگر تجهیزات جانبی خواهید بود تا تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ از لینوکس حاصل شود. اوبونتو به صورت بی‌نقص روی نمایشگر خود موبایل به اجرا در خواهد آمد و با رابط کاربری مبتنی بر ژست و اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز سازگاری دارد.

این موبایل که Pro1-X نام گرفته، بر مبنای موبایل Pro1 شرکت F(x)tec ساخته می‌شود. XDA به دنبال حافظه بیشتر بود و بنابراین دستگاه اکنون با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد. گذشته از این‌ها، مدل جدید تفاوت چندانی با موبایل قبلی ندارد.

اگر هیچوقت با موبایل F(x)tec Pro1 آشنا نشده‌اید باید گفت که دستگاه یک کیبورد کشویی QWERTY دارد که زیر نمایشگر اولد ۵.۹۹ اینچی پنهان شده. این دستگاه ضمنا با قطری معادل ۱۴ میلی‌متر و وزن ۲۴۳ گرم به دست مشتریان می‌رسد.

باید افزود که چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در نقش قلب تپنده دستگاه ظاهر می‌شود و باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژ سریع ۳.۰ پشتیبانی می‌کند. از نظر قابلیت‌های تصویربرداری، یک ماژول ۱۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه تعبیه شده و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را نیز می‌توان در جلو یافت. و مهم‌تر از همه این‌ها اینکه دستگاه به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز است.

در صورتی که به دنبال تجربه کار با اندروید باشید، می‌توانید آن مدل از Pro1-X را خریداری کنید که همراه با LineageOS 16 (بر مبنای اندروید ۹.۰ پای) از راه می‌رسد. این مدل ضمنا به محض باز شدن جعبه، می‌تواند به ورژن ۱۷.۱ سیستم عامل مورد اشاره به‌روزرسانی شود که براساس اندروید ۱۰ توسعه یافته. ناگفته نماند که تیم XDA مشغول کار روی پشتیبانی از SailfishOS و حتی ویندوز نیز هست و تمرکزش را شدیدا روی محافظت از حریم شخصی کاربران گذاشته.

XDA در حال حاضر سرمایه لازم برای ساخت موبایل خود را در وب‌سایت IndieGoGo جمع‌سپاری کرده است. این موبایل قرار است ۶۰۰ دلار هزینه روی دست مشتریان بگذارد و کمپین جذب سرمایه آن نیز تقریبا نیمی از مسیر لازم را پیموده.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *